כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
דיון סוער במליאה

יעקב אשר לחברי האופוזיציה: "אם היו אומרים 'מוצצי דם' ברוסית, מה היה קורה פה?!"

מליאת הכנסת סערה במהלך הצגת חוק הגזענות | ח"כ יעקב אשר התפלמס עם שורת ח"כים באופוזיציה שניסו לקטוע את דבריו שוב ושוב: "הפכתם את החרדים לגייס חמישי, אחר כך תשאלו למה אנחנו לא הולכים עם יש עתיד, צבועים!" | תיעוד

יעקב אשר לחברי האופוזיציה: "אם היו אומרים 'מוצצי דם' ברוסית, מה היה קורה פה?!"
ח"כ יעקב אשר נואם במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ברוב של 54 חברי כנסת אישרה הערב (רביעי) מליאת הכנסת בטרומית את חוק הגזענות של ח"כ יעקב אשר, לפיו הסתה נגד חרדים תיחשב עבירה פלילית, בדומה להסתה נגד ערבים ואתיופים.

בדבריו סיפר על האירוע שגרם לו ליזום את החוק: "לפני מספר שנים הייתה הסתה מכוערת של נבחר ציבור שהשתמש בביטויים הגרועים ביותר נגד הציבור החרדי, פנו בתלונה לפרקליטות והתשובה שהתקבלה מאת המשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן, הייתה מדהימה ומקוממת כאחד. היא כתבה שאין לה כלים בחוק איך להגן על החרדים, כי הם לא נכללים בחוק הגזענות".

יעקב אשר בנאום סוער במליאה

 
"אקריא לכם מהמכתב: החוק קובע את הגדרת המונח גזענות, ולפיה מדובר ברדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עויינות או אלימות או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים באוכלוסייה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או מוצא לאומי אתני. על אף שניתן כמובן, היא כותבת, להסתייג מחלק מההתבטאויות הנ"ל, הרי שהמגזר החרדי אינו עומד בהגדרה הקבועה בחוק בסעיף 144. שכן הוא אינו נבדל בצבעו, גזעו או מוצאו הלאומי האתני. לפיכך נראה כי יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות אילו".
 
בשלב זה פנה ח"כ אשר לחכי"ם: "אני שואל אתכם, אותי לא מזהים כחרדי? את הילדים שלי לא מזהים כחרדים? ילד עם פאות לא מזהים אותו כדוס? אני מהגזע הזה ואני גאה בכך. אבל אם היה בא מנהיג ציבור והיה אומר שריך לקחת במריצות את כל יוצאי אתיופיה, או את כל הערבים הוא היה מואשם בחוק הסתה. אבל על חרדים מותר. לא האמנתי בחיים שאנחנו צריכים להיות ציבור מוכלל, אני מצר על כך שהגענו למצב שאנחנו צריכים את החוק הזה".
 
שורת חכי"ם באופוזיציה, בעיקר מיש עתיד, ניסו לקטוע שוב ושוב את ח"כ אשר שתקף אותם על שתיקתם נוכח ההסתה: "מה היה קורה פה אם היו אומרים מוצצי דם ברוסית?!", פנה אשר לח"כ בליאק שאף הוצא מהמליאה נוכח הקריאות החוזרות ונשנות, "אם היו אומרים לקחת אותם במריצות? למה אז שתקת ולא גינית את ליברמן?! אתם צבועים ברמה הכי גבוהה שיש. לפחות תשפילו את הראש".
 
"החוק נועד לייצר הרתעה", הוסיף והבהיר, "הפכו את הציבור החרדי לשק חבטות, לגיס חמישי, למוצצי דם, לעלוקות, לשים אותם במריצות, זה לא גזענות?! אני מצפה מכל הצבועים האלה, שבאים ומדברים איתנו אחר כך: למה אתם לא יכולים להיות פעם עם יש עתיד, למה לא תקימו איתנו ממשלה, התשובה היא כי אתם צבועים ולמדנו כבר מחכמינו 'היזהרו מן הצבועים'", סיכם ח"כ אשר כשהמליאה מאשרת את החוק בטרומית ברוב גדול של 54 חברי כנסת.

יעקב אשר גזענות שנאת חרדים הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד