י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
410 אלף יורו

שיא במכירה פומבית: 1.6 מיליון שקל ל-BMW בת 85

מכונית BMW נדירה שוברת שיא מחיר במכירה פומבית. ומי קנה את הקלאסיקה הגרמנית? המידע היחיד שבבית המכירות הסכימו לספק הוא שהרוכש הוא "איש עסקים צרפתי"

שיא במכירה פומבית: 1.6 מיליון שקל ל-BMW בת 85
מכונית BMW נדירה משנת 1938 נמכרה ב-1.6 מיליון שקלים צילום: car&classic

כמה כסף הייתם מוכנים לשלם על מכונית ב.מ.וו ישנה? התשובה המפתיעה היא 410 אלף יורו, שהם 1599000 שקלים. זו לא טעות: זהו הסכום אשר שולם במכירה פומבית של אתר המכירות "קאר אנד קלאסיק" אשר הציע למכירה ב.מ.וו 328 מודל 1938 אשר יוצרה לפני מלחמת העולם השניה.

באותן שנים, ב.מ.וו לא היתה ענקית התעשיה שהיא היום והתמחתה בעיקר ביצור של מנועי מטוסים ושל אופנועים. דבר המסביר מדוע המכונית האמורה כה נדירה: בסך הכול ב.מ.וו יצרה 464 מכוניות מן הדגם הזה לפני פרוץ מלחמת העולם השניה ובעולם שרדו כנראה פחות מ-200 יחידות ממכונית הספורט הגרמנית.

מכונית BMW נדירה משנת 1938 נמכרה ב-1.6 מיליון שקלים. צילום: car&classic

בדומה למכוניות עתיקות רבות אשר מגיעות למכירה פומבית, גם לב.מ.וו הזאת יש סיפור מעניין: הב.מ.וו הכסופה אשר התחרתה בעבר במרוצים "נחה" במשך עשרות שנים בצ'כיה עד שנרכשה על ידי אספן שהחזיק בה 16 שנים ושיפץ אותה בסדנה אשר החזירה אותה למצבה המקורי, כולל שיפוץ מלא של המנוע אשר הפיק 80 כוחות סוס בשנת 1938. ומי קנה את הקלאסיקה הגרמנית? המידע היחיד שבבית המכירות הסכימו לספק הוא שהרוכש הוא "איש עסקים צרפתי".

 

רכב BMW צרפתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד