י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
חשש מריגול

אוסטרליה אסרה בניית שגרירות רוסית חדשה

אוסטרליה העבירה חקיקה האוסרת על רוסיה לבנות שגרירות חדשה ליד הפרלמנט בשל "דאגות ביטחוניות". ראש הממשלה אלבניה הבהיר כי למוסקבה תמשיך להיות נוכחות באוסטרליה "במתחם הקיים שלה", בדיוק כפי ששגרירות אוסטרליה תישאר במוסקבה

אוסטרליה אסרה בניית שגרירות רוסית חדשה
הפרלמנט האוסטרי צילום: unsplash

אוסטרליה העבירה היום חקיקה שמטרתה למנוע מרוסיה לבנות שגרירות ליד הפרלמנט של המדינה בקנברה. ראש הממשלה אנתוני אלבניה אמר כי החקיקה תבטל את חוזה השכירות של רוסיה באתר "בהתבסס על ייעוץ של סוכנויות ביטחון". הצעת החוק התקבלה בשני בתי הפרלמנט פחות משעתיים לאחר שהוגשה.

"אנחנו פועלים במהירות כדי להבטיח שהמקום לא יהפוך לנוכחות דיפלומטית רשמית", אמר אלבניה במסיבת עיתונאים לפני הצגת החקיקה, והוסיף כי ההחלטה "היא החלטה שהתקבלה מתוך האינטרסים הביטחוניים הלאומיים של אוסטרליה".

"הממשלה קיבלה עצות ביטחוניות ברורות מאוד לגבי הסיכון שמציגה נוכחות רוסית חדשה כל כך קרובה לבית הפרלמנט", המשיך אלבניה, "לרבות הפרעה פוטנציאלית לפעילות המתרחשת בפרלמנט הזה". שרת הפנים קלייר אוניל אמרה שהקרקע המדוברת "נמצאת ממש ליד הפרלמנט". לדבריה, לא תתאפשר כניסת שגרירות לאתר.

שגרירות רוסיה נמצאת כיום רחוק יותר מהפרלמנט, אלבניה הבהיר כי מוסקבה תמשיך להיות נוכחות באוסטרליה "במתחם הקיים שלה", בדיוק כפי ששגרירות אוסטרליה תישאר במוסקבה.

ראש הממשלה האוסטרלי אמר: "אנחנו לא מצפים שרוסיה תהיה בעמדה לדבר על החוק הבינלאומי, לאור החוצפה של הפלישה לאוקראינה", אמר.

אוסטרליה היא אחת התורמות הגדולות לנאט"ו לתמיכת המערב באוקראינה, היא אמנם לא חלק מנאט"ו, אך היא היא סיפקה סיוע ותחמושת לאוקראינה. היא גם אסרה על ייצוא אלומיניום לרוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוסטרליה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד