כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
שדרוג בטיחותי

המשטרה תוזנק למקום: חיישנים טכנולוגים יותקנו בכביש 90

חיישנים שיוצבו על עמודי תאורה לאורך הכביש, ינטרו את כמויות הגשם ועוצמתו ובהתאם לניטור יופעלו אוטומטית רמזורים ומחסומים במקומות המסוכנים. במקביל תודיע המערכת למשטרת התנועה וזו תזניק כוחות למקום

המשטרה תוזנק למקום: חיישנים טכנולוגים יותקנו בכביש 90
קטע בכביש 90. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משדרגים את כביש הערבה: לאחר מאבק ממושך וקורבנות רבים שנהרגו בתאונות דרכים לאורך הכביש ולפני חודשיים גם קורבנות שנספו בשיטפון בערבה, ישודרג כביש הערבה לכל אורכו עם אישור תקציב נוסף של 400 מיליון ₪ אשר יאפשרו שדרוג הכביש עד לצוקים בק"מ ה – 125. 

תקציב זה שאושר בתקציב המדינה לשנים 2023-24 מתווסף לתקציב מאושר בסך 300 מיליון ₪ ותקציב נוסף של 110 מיליון ₪ שהקצה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשיפור הסדרי הבטיחות עד לצומת הערבה ובכללם נתיבי עקיפה, גדר הפרדה, תאורה ועוד. לצד אישור התקציב לשדרוג כביש הערבה אושר תקציב נוסף של 400 מיליון ₪ להמשך תכנון הרכבת לאילת כחלק מחיבורה למרכז הארץ.

בשלב ראשון יבוצע שדרוג מלא של קטע הכביש מצומת קטורה עד מעבר נחל שיטה ועד להשלמת הרחבת כל הכביש לדו מסלולי דו נתיבי עם הפרדה קשיחה בין המסלולים (כ 180 ק״מ). עבודות אלה יימשכו כשנתיים. בנוסף יבוצעו כאמור עבודות אחזקה לשיפורים בטיחותיים מנחל שיטה ועד לצומת הערבה כולל סלילת נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, התקנת מעקות בטיחות, צביעת הכביש ותאורת דרך חדשנית. עבודת אלה יימשכו כשנה.

במקביל תוטמע טכנולוגיה חדשה בכביש 90: חיישנים שיוצבו על עמודי תאורה לאורך הכביש, ינטרו את כמויות הגשם ועוצמתו ובהתאם לניטור יופעלו אוטומטית רמזורים ומחסומים במקומות המסוכנים. במקביל תודיע המערכת למשטרת התנועה וזו תזניק כוחות למקום. 

העבודות בביצוע חברת נתיבי ישראל הינן המשך לעבודות שבוצעו כאמור עד לצומת קטורה, באורך של כ - 63 ק"מ. במקטע זה הכביש הינו דו מסלולי דו נתיבי, ומאז שודרג לא אירעו בו תאונות, דבר שמוכיח מעל לכל ספק את הנחיצות בשדרוג הכביש לכל אורכו. החלטה זו על שדרוג כביש הערבה לכל אורכו לצד אישור המשך תכנון הרכבת, ינגישו את העיר אילת בצורה בטוחה לתושבי העיר ולכל אזרחי מדינת ישראל

 

כביש 90 נהגים חיישני בטיחות אכיפה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד