ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
לא מתייאש

בכיר פלסטיני: "ציינו את יום השנה ה-75 אנחנו יכולים לחכות עוד 25 שנה"

הפלסטינים מקווים שסין תתווך את השלום עם ישראל. שר ברשות הפלסטינית אמר כי בייג'ין יכולה להשתמש במסחר כמנוף לשדל את ישראל להגיע לשולחן המשא ומתן כאשר השפעתה של וושינגטון על הבמה העולמית דועכת

בכיר פלסטיני: "ציינו את יום השנה ה-75 אנחנו יכולים לחכות עוד 25 שנה"
הפלגים הפלסטינים בעזה צילום: צילום ערבי

לאחר שתיווך בין איראן וסעודיה, נשיא סין שי ג'ינפינג מחפש לחזק עוד יותר את תדמיתה של בייג'ינג כשחקנית כוח במזרח התיכון. סין אירחה את נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ביום רביעי, הסינים הציגו הצעה סינית לשלום בין ישראל לפלסטינים.

סין קוראת להקמת ועידה בינלאומית לקידום שיחות שלום שמטרתן הקמת מדינה פלסטינית ריבונית בקוי 1967 והשקעה משמעותית של סיוע בינלאומי כדי לסייע למדינה הפלסטינית שתקום. ההצעה אולי נשמעת בעיני הסינים כמשהו ריאלי, אך רחוקה מלקרות.

בראיון שנערך ממשרדו ברמאללה, טען שר הרווחה של הרשות הפלסטינית, אחמד מג'דלני, כי סין נמצאת בעמדה טובה יותר לשדל את ישראל לעשות ויתורים לאחר שארה"ב סירבה במשך שנים להפעיל לחץ כזה.

"אנחנו לא חושבים שגורלו של העולם בידיים אמריקאיות. ישנן מעצמות נוספות בעולם", אמר מג'דלני ל'טיימס אוף ישראל', "ציינו את יום השנה ה-75 לנכבה הפלסטינית", אמר מג'דלני "אנחנו יכולים לחכות עוד 25 שנה".

שר הרווחה ואיש סודו של אבו מאזן הודה כי "הציפיות היו גבוהות מאוד" ברמאללה לאחר שג'ו ביידן נבחר לנשיא לפני שנתיים וחצי. מג'דלני לא נקב בתרומה חיובית אחת של ביידן מאז שנכנס לבית הלבן והאשים את הממשל בכך שהוא נוקט שוב ​​ושוב בסטנדרטים כפולים בהתנהלותו עם ישראל.

השר אמר כי סדרי העדיפויות של מדיניות החוץ של וושינגטון במקום אחר מהיום הראשון, וכי הנושא הפלסטיני ירד עוד יותר מסדר היום בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה.

"ארה"ב לא מרגישה שהסכסוך הישראלי-פלסטיני משפיע על האינטרסים שלהם, אז הם מתערבים רק כדי לשמור על שקט כי הם לא רוצים הסלמה שתשפיע על המאמצים האחרים שלהם", אמר מג'דלני.

"מה שהכי מתסכל אותנו בארה"ב הוא המוסר הכפול שהם מיישמים על העם הפלסטיני", המשיך. "הם שילמו מיליארדים כדי לתמוך באוקראינה כדי להתעמת עם הכיבוש הרוסי, כל זאת תוך תמיכה בכיבוש הפלסטינים של ישראל".

"הממשל האמריקני מסוגל ללחוץ על ממשלת ישראל אבל הוא פשוט לא מוכן לעשות זאת", הלין מג'דלני. כשנשאל מדוע רמאללה לא ניתקה את הקשר עם ביידן כפי שעשתה עם טראמפ, אמר השר כי ישנם שיקולים פוליטיים שונים במשחק, אך הרשות הפלסטינית תנקוט בצעד זה אם הממשל הנוכחי "יהפוך לדומה לטראמפ".

"כשסיימנו את הקשר עם טראמפ, העם הפלסטיני שרד וההנהגה הפלסטינית לא הייתה מבודדת מהעולם", אמר.

"אין לנו אשליות ולא מצפים שהממשל האמריקני הזה יכול להיות הספונסר הבלעדי לתהליך השלום. הם איבדו את הלגיטימציה להוביל תהליך כזה. הבחירה שלנו היום היא חסות רב-צדדית לתהליך השלום, בין אם באמצעות הפעלה מחדש של הקוורטט או כינוס ועידת שלום בינלאומית" בדומה לזו שהציעה סין, הסביר מג'דלני.

 

 

 

 

ביידן טראמפ הרשות הפלסטינית ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד