ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"נפלו פגמים משמעותיים חמורים"

מדוע נפסל מינוי אחיינו של הפרשן הפוליטי

מנהלת רשות החברות הממשלתיות פסלה את מינויו של אלעד ברדוגו ליועמ"ש חברת נתיבי ישראל. בנימוקיה לפסילה היא טוענת כי בהליך מינויו נפלו פגמים משמעותיים חמורים

מדוע נפסל מינוי אחיינו של הפרשן הפוליטי
המשל"ט של נתיבי ישראל צילום: מתוך פייסבוק

מינוי אחיינו של הפרשן יעקב ברדוגו, ליועץ המשפטי של חברת 'נתיבי ישראל' נפסל. טענת מנהלת רשות החברות קבע שהמינוי נתפר. כך מפרסם ירון אברהם ב'חדשות 12'.

מי שעומד בראש הדירקטוריון של חברת נתיבי ישראל הוא יגאל עמדי, מינוי של שרת התחבורה מירי רגב מהקדנציה שלה. ועדת איתור שהדירקטוריון בראשותו מינה בחר בעורך הדין אלעד ברדוגו לתפקיד הרגיש הזה, היועץ המשפטי של החברה. אלעד ברדוגו הוא לא רק אחיינו של יעקב ברדוגו מקורבו של נתניהו, אלא שהוא בעצמו הצהיר שהוא פוקד לליכוד.

הפרשן יעקב ברדוגו. (צילום מסך ערוץ 14)

מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, שבעצם מודיעה ליגאל עמדי כי המינוי של ברדוגו נפסל על ידה, מנמקת כי "הרשות סבורה כי בהליך האיתור נפלו פגמים משמעותיים חמורים, ובהם: שינויים בפרשנות תנאי סף והקריטריונים הקשיחים לאחר פתיחת תיבת ההצעות באופן שהיטיב עם המועמד המומלץ; ניקוד שונה למועמדים בעלי מאפיינים דומים; החלטות שנקבעו שלא בישיבה סדורה בין חברי הוועדה".

לדבריה, "החלטות שנקבעו מראש והוכתבו לחברי הוועדה; התנהלות על פי נוהל איתור שלא אושר אשר השפיע על תוצאת ההליך ועוד...". במילים אחרות ובתרגום לעברית אומרת מנהלת רשות החברות: המינוי הזה נתפר ואינו עומד בדרישות המנהל התקין. 

יעקב ברדוגו נתיבי ישראל יועץ משפטי רשות החברות הממשלתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד