ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ומה בשאלת ההתאמה?

סקר חדש: המחנה הממלכתי בשיא, הקואליציה ממשיכה להיחלש

ברקע השבוע הפוליטי הסוער, הקרע בשורות הקואליציה והחשש ממורדים  ובצל ההפסד הצורב בבחירות לוועדה למינוי שופטים, על פי סקר חדש אילו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי היה זוכה ב־32 מנדטים. הליכוד ממשיך לצנוח והקואליציה מצטמקת ל-50 מנדטים בלבד

סקר חדש: המחנה הממלכתי בשיא, הקואליציה ממשיכה להיחלש
הצהרת גנץ, איזנקוט סער צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחרי הסערה עם תבוסת הקואליציה בבחירות לוועדה למינוי שופטים ובצל השהיית החקיקה, סקר ' מעריב' שפורסם הבוקר (שישי) מעלה כי המחנה הממלכתי ממשיכה להתחזק ומגיעה לשיא כל הזמנים.

על פי הסקר, מפלגת המחנה הממלכתי מטפסת ל-32 מנדטים - בעוד הליכוד מאבדת 2 מנדטים ויורדת ל־24, יש עתיד מאבדת מנדט ויורדת ל־17, לעומת הסקר הקודם. הסקר נערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס ד"ר מנחם לזר.

עוד על פי הסקר, ש"ס עם 9 מנדטים כמו בסקר הקודם, יהדות התורה – 7 כמו בסקר הקודם, חד"ש־תע"ל מתחזקת ל-6 מנדטים, הציונות הדתית יציבה עם 5 מנדטים, ישראל ביתנו נחלשת ל-5 מנדטים, רע"ם – 5 מנדטים, עוצמה יהודית – 5 מנדטים ומרצ – 5 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי מפלגת העבודה ממשיכה להתרחק מאחוז החסימה, כאשר בסקר הנוכחי היא מקבלת 1.7% בלבד, לעומת 2% בסקר הקודם. בל"ד רחוקה עוד יותר מאחוז החסימה – 1.5% בסקר הנוכחי, לעומת 1.7% בסקר הקודם.

בתמונת הגושים, הקואליציה ממשיכה להיחלש ומקבלת 50 מנדטים בלבד, לעומת 70 מנדטים לאופוזיציה.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה עולה בני גנץ לנתון הגבוה ביותר שלו, עם 47% אשר רואים בו את המועמד המתאים ביותר לתפקיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומתו, יורד ומגיע ל־37% בלבד.

בנוסף, קרוב למחצית - 48% ממשתתפי הסקר סבורים כי לאור תוצאות הבחירה לוועדה לבחירת שופטים, על האופוזיציה להמשיך את השיחות בבית הנשיא.

23% נוספים סברו שהיא צריכה להפסיק את השיחות, ועוד 29% היו חסרי דעה בעניין. התמיכה בהמשך השיחות בולטת במיוחד בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה הנוכחית 53%.

עם זאת, גם בקרב מי שהצביעו ב־2022 למפלגות המרכיבות את האופוזיציה יש רוב למי שסבורים שהשיחות צריכות להימשך 46%, לעומת מי שחושבים שצריך להפסיק אותן 32%.

בסקר האינטרנטי, שנערך אתמול, לאחר הסערה סביב הבחירה לוועדה לבחירת שופטים, השתתפו 512 משתתפים. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד, וטעות הדגימה עומדת על 4.3%. 

סקר מנדטים המחנה הממלכתי הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד