י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
קורא למשא ומתן

בכיר הונגרי: "אם אוקראינה תהיה בנאט"ו זו תהיה מלחמת עולם"

עוזר בכיר של ראש ממשלת הונגריה אומר כי "התוקפנות הרוסית מפרה את החוק הבינלאומי" אך קורא לאוקראינה לשבת למשא ומתן. "אנחנו בעד שיחות שלום מיידיות"

בכיר הונגרי: "אם אוקראינה תהיה בנאט"ו זו תהיה מלחמת עולם"
גרגלי גוליאס צילום: Zoltan Kovacs

יועצו הבכיר של ראש הממשלה ההונגרי ויקטור אורבן המבקר בישראל, אמר כי "התוקפנות הרוסית מנוגדת לחוק הבינלאומי".

"היינו רוצים לראות אוקראינה ריבונית עם הטריטוריה המוכרת הבינלאומית שלה", אמר ל'טיימס אוף ישראל' גרגלי גוליאס, המכהן כראש הסגל במשרד ראש ממשלת הונגריה.

בחודש שעבר, ראש הממשלה אורבן אמר שאוקראינה לא תוכל לנצח במלחמה שלה עם רוסיה וטען כי וושינגטון חייבת להתערב כדי לסיים את הסכסוך. אורבן הוסיף כי "הלב שלנו עם האוקראינים, אנחנו מבינים כמה הם סובלים".

יועצו הסביר כי: "זו לא שאלה האם השטח הזה שייך לאוקראינה, אבל המציאות היא שהסיכוי של אוקראינה להחזיר כל שטח כבוש אינו גבוה מדי", הסביר גוליאס. "לכן, הם צריכים להחליט לגבי מועד הפסקת האש ושיחות השלום ואנחנו בעד שיחות שלום מיידיות".

גוליאס הדגיש גם כי בודפשט רוצה ערבויות ביטחוניות לאוקראינה, אך כרגע נגד הצטרפות קייב לנאט"ו. "אם עכשיו אוקראינה תהיה חברה בנאט"ו, זו תהיה מלחמת עולם", אמר. "היינו רוצים להימנע מזה".

בודפשט הכעיסה את אירופה בהתנגדותה להצטרפות פינלנד ושוודיה לנאט"ו. טורקיה והונגריה, עיכבו את בקשתה של פינלנד להיכנס לנאט"ו שבסוף נכנסה, אבל שוודיה עדיין נותרה חסומה מלהצטרף לנאט"ו.

המבקרים טוענים כי התנגדותו של אורבן להרחבת נאט"ו נובעת מהרצון להחניף לרג'פ טאיפ ארדואן הטורקי ולפוטין. בודפשט מתעקשת שזה בגלל ביקורת שוודית ופינית לא הוגנת על שלטון החוק בהונגריה.

גוליאס נפגש ביום חמישי עם ראש הממשלה נתניהו וישב יום קודם לכן עם השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר. העובדה שנתניהו התפנה לשוחח עם שר בדרג בינוני מלמדת על החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם הונגריה.

 

הונגריה ויקטור אורבן מלחמת אוקראינה רוסיה ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד