ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
הפעילות בג'נין

ח"כ מהליכוד: "אנחנו לקראת מבצע בג'נין" | סמוטריץ': "אדרוש כינוס קבינט"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא הבוקר למבצע רחב בצפון השומרון. זאת ברקע הפעילות החריגה של צה"ל בג'נין. ח"כ ואטורי: "אנחנו לקראת מבצע בג'נין"

ח"כ מהליכוד: "אנחנו לקראת מבצע בג'נין" | סמוטריץ': "אדרוש כינוס קבינט"
מבצע צבאי בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ברקע הפעילות החריגה של צה"ל בג'נין, חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא הבוקר (שני) למבצע רחב בצפון השומרון. סמוטריץ' הוסיף כי ידרוש כינוס קבינט בעניין.

השר סמוטריץ' כתב: "מחזק את ידי לוחמינו שפועלים בשעה זו בג'נין תחת אש כבדה ומתפלל לשלומם והצלחתם. הגיע העת להחליף את פעילות הפינצטה במבצע רחב למיגור קיני הטרור בצפון השומרון ולהשבת ההרתעה והביטחון באזור.

הגיע העת להכניס כוחות אוויר ושיריון ולשמור על חיי לוחמינו. אדרוש כינוס דחוף של הקבינט בעניין", כתב.

ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) התייחס גם הוא בריאיון לאולפן ynet לפעילות כוחות הביטחון למעצר מבוקשים בג'נין, ואמר כי "אנחנו לקראת מבצע בג'נין, יש חשיבה על כך. כל מקום שיש בו מחבלים - נתפוס ונחסל אותם".

ואטורי הגיב גם על הביקורת האמריקנית על אישור התוכניות לבניית כ-4,500 יחידות דיור ביו"ש, ואמר: "אנחנו לא ילד קטן. לא צריך לעשות לנו נו-נו-נו. צריך להיפגש ולדבר".

כזכור, חילופי אש כבדים פרצו הבוקר בין חמושים פלסטינים לכוחות צה"ל בכמה מוקדים בעיר ג'נין שבצפון השומרון. לפי הפלסטינים, שלושה נהרגו ולפחות 29 נפצעו במהלך העימותים, מהם שישה במצב קשה.

במהלך פעילות כוחות הביטחון בעיר - שהחלה באזור ברוקין עם חשיפת כוח מסתערבים - נעצרו שני מבוקשים בגין פעילות טרור. בזמן המעצרים נפתחה אש לעבר הלוחמים והושלכו מטענים. בהמשך התרחבה הפעילות למחנה הפליטים בעיר.

לפי הפלסטינים, מספר כלי רכב צבאיים נפגעו כתוצאה ממטענים שהושלכו לעברם. באופן חריג ולראשונה מזה שנים רבות, מסוקי אפאצ'י תקפו מהאוויר בג'נין.

בהודעה משותפת לדובר צה"ל ומשמר הגבולנאמר כי "מסוקי קרב ירו במרחב העיר ג'נין לאחר זיהוי חמושים במרחב". לפי ההודעה, מוקדם יותר הבוקר לוחמי ימ"ס איו״ש, מג"ב וסיירת צנחנים, פעלו למעצר שני מבוקשים בעיר ג'נין. "במהלך הפעילות התנהלו חילופי אש מסיביים עם חמושים, והושלכו מטענים רבים לעבר הכוחות שהגיבו בירי. זוהו פגיעות. בזמן יציאת הכוחות, רכב צבאי נפגע ממטען וניזוק. חילופי האש נמשכים", נמסר.

ג'נין ניסים ואטורי בצלאל סמוטריץ מבצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד