ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
עוד בקדנציה הנוכחית

מפלגת העבודה האוסטרלית לוחצת להכיר במדינה פלסטינית

מפלגת הלייבור האוסטרלית העבירה החלטה הקוראת לממשלה "להכיר בפלסטין במהלך כהונת הפרלמנט הזה", והגברת הלחץ על הממשלה הנוכחית להתמודד עם דרישה זו במהירות. שגריר ישראל הזהיר לאחרונה מפני פעולה חד-צדדית

מפלגת העבודה האוסטרלית לוחצת להכיר במדינה פלסטינית
מבט על יו"ש צילום: גילי יערי, פלאש 90

מפלגת העבודה (הלייבור) האוסטרלית (ALP) העבירה ביום החלטה הקוראת לממשלה הפדרלית האוסטרלית "להכיר בפלסטין במהלך כהונת הפרלמנט הזה", והגברת הלחץ על הממשלה הנוכחית להתמודד עם דרישה זו במהירות, כך דווח ה"סידני מורנינג הראלד" האוסטרלי.

על פי הדיווח, צעד כזה יתקבל בברכה על ידי "הבסיס הפרוגרסיבי של מפלגת הלייבור", אך הוא יכעיס את ישראל, שהופתעה באוקטובר 2022 מחזרתה של ממשלת הלייבור מהחלטת הממשלה הקודמת בראשות ידיד ישראל סקוט מוריסון, להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל.

נשיא הפדרציה היהודית ג'רמי לייבלר אמר בהצהרה רשמית בתגובה להחלטת מפלגת העבודה: "מובן מאליו שאם תתגמל התנהגות רעה, תקבל יותר רע. החלטת מפלגת הלייבור הוויקטוריאנית רומזת לכך".

"ההחלטה סותרת לחלוטין את עמדתה המוצהרת של שרת החוץ פני וונג, שדחתה שוב ושוב כל צעד חד צדדי בנושא הישראלי-פלסטיני", אמר לייבלר.

שר החוץ האוסטרלי לשעבר בוב קאר שאמר כי החלטה כזו תעביר מסר חזק ל"ממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל", והוסיף כי ישראל ממשיכה ב"כיבוש הכולל חוקי האפרטהייד, והיא לא מעוניינת במשא ומתן להסדר". וטען שלעולם נגמרת הסבלנות בנושא הפלסטיני.

הוא הוסיף, "הכרה בפלסטין מעבירה מסר חזק, שכן 138 מדינות כבר מכירות בפלסטין, והכרה זו כלולה בתוכנית הלאומית של מפלגת העבודה מזה כ-5 שנים".

שגריר ישראל, אמיר מימון, הזהיר לאחרונה מפני פעולה חד-צדדית, ואמר לתקשורת האוסטרלית: "עמדת ישראל היא שהמעמד הסופי של השטחים צריך להיות מוכרע על ידי שני הצדדים המעורבים".

מדינה פלסטינית ראש ממשלת אוסטרליה אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד