י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
שיא חדש

לראשונה: חברת אפל שווה יותר מ-3 טריליון דולר

העליות במניות אפל מגיעות כאשר מניות הטכנולוגיה מתאוששות בהימורים על כך שהפדרל ריזרב האמריקאי עשוי להאט את קצב העלאות הריבית  

לראשונה: חברת אפל שווה יותר מ-3 טריליון דולר
אילוסטרציה צילום: unsplash

שווי שוק המניות של אפל סיים ביום שישי סבב מסחר מעל 3 טריליון דולר בפעם הראשונה, נתונים משופרים אלו באים על רקע סימנים לשיפור האינפלציה וההימורים שיצרנית האייפון תתרחב בהצלחה לשווקים חדשים. מניות החברה היקרה ביותר בעולם זינקו ב-2.3% ל-193.97 דולר, והעניקו לה שווי שוק של 3.05 טריליון דולר.

שווי השוק של אפל הגיע לזמן קצר מעל 3 טריליון דולר בפעם הראשונה ב-3 בינואר 2022. העליות האחרונות במניות אפל - 49% עד כה בשנת 2023 - מגיעות כאשר מניות הטכנולוגיה מתאוששות בהימורים על כך שהפדרל ריזרב בארה"ב מאט את קצב העלאות הריבית שלו, כמו גם על הבאזז סביב בינה מלאכותית.

הציפיות סביב שיעורי הריבית התבססו על דו"ח ביום שישי שהראה כי מדד האינפלציה שהבנק המרכזי עוקב מקרוב אחריו צנח בחודש שעבר לרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2021, נגרר על ידי הורדת מחירי הדלק ועלויות המזון שעלו לאט יותר. מדד האינפלציה הראה שהמחירים עלו ב-3.8 אחוזים במאי לעומת 12 חודשים קודם לכן, ירידה חדה לעומת עלייה של 4.4 אחוזים משנה לשנה באפריל.

במקביל, הצרכנים בקושי הגדילו את הוצאותיהם בחודש שעבר, מה שהוביל לתחזיות של האטה בכלכלה והאטה בעליות הריבית על ידי הפד.

הדוח הרבעוני האחרון של אפל במאי הראה שההכנסות והרווחים ירדו אך עדיין ניצחו את ציפיות האנליסטים. יחד עם רקורד יציב של רכישות חוזרות של מניות, התוצאות הכספיות חיזקו את המוניטין שלה כהשקעה בטוחה בתקופה של אי ודאות כלכלית עולמית.

"זו עדות לאחת החברות הנסחרות הגדולות ביותר שהיו קיימות אי פעם. היא ממשיכה לצמוח ולגוון את זרמי ההכנסות שלה, יש לה ניהול ידידותי לבעלי המניות, קונה בחזרה מניות, זורקת דיבידנד ויש לה מאזן מבצר עם תזרימי מזומנים חזקים וניתנים להגנה", אמר ארט הוגאן, אסטרטג

אפל מניות בורסה חברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד