כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
ברקע המבצע בג'נין

המחאה בנתב"ג: המפגינים התיישבו באולם הכניסה ופונו בכוח ע"י המשטרה

המפגינים התיישבו בקומת הכניסה בנמל וסירבו להתפנות, עד שנהדפו בידי כוחות המשטרה. בהמשך חסמו את הכניסה לאולם הנוסעים. "בזמן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם לשמור על ישראל היהודית והדמוקרטית, רוטמן מנסה לרסק את המשפט שמגן עליהם" 

המחאה בנתב"ג: המפגינים התיישבו באולם הכניסה ופונו בכוח ע"י המשטרה
מפגינים נגד הרפורמה בחיפה צילום: Shir Torem/Flash90

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית מתקיימת בשעה זו (שני) בנמל התעופה בן גוריון. המפגינים החלו להתאסף בקומת הכניסה בנמל, שם התיישבו חלקם על הרצפה תוך סירוב להישמע להוראות המשטרה ולהתפנות. בהמשך, נהדפו החוצה בידי הכוחות. נכון לשעה זו, הם חוסמים את הכביש המוביל לכניסה לאולם הנוסעים. המשטרה מנסה לפנותם. המשטרה עדכנה על ארבעה עצורים.

מארגני המחאה התייחסו למבצע שנערך במקביל במחנה הפליטים ג'נין ואמרו: כי "בזמן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם לשמור על ישראל היהודית והדמוקרטית, רוטמן מנסה לרסק את המשפט שמגן עליהם. מש"ק הדת פוגע לא רק בדמוקרטיה הישראלית אלא בביטחון ישראל. אנו קוראים לציבור הרחב להצטרף להפגנת הדמוקרטיה הערב בנתב"ג. חייבים לעצור את הדיקטטורה".

עוד הוסיפו כי יש "להעביר מסר ברור וחד לממשלה: אם תנסו להעביר את הדיקטטורה, נדע כמו בסבב הראשון לשתק את המדינה ולעצור את החקיקה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס גם הוא למחאה וטען כי "הסכנה לחוסן הלאומי היא החקיקה בכנסת, ולהביא היום להצבעה את החוקים הכי שנויים במחלוקת. צריך להתמקד בנתניהו ובשאר השרים אבל לא לפגוע באזרחים".

המשטרה שבה והדגישה כי היא מאפשרת את מימוש הזכות הבסיסית למחאה, אולם אמרה כי תאכוף את הסדר לשמירת נגישות צירי התנועה בנתב"ג לגופי החירום וההצלה ושמירה על הסדר הציבורי.

המפכ"ל התייחס מוקדם יותר למחאה הצפויה: "אנחנו מחויבים להיות עם היד על הדופק. אני מדגיש את המדיניות, אנחנו מאפשרים את המחאה הלגיטימית על פי חוק ונפעל בשוויוניות ושיקול דעת על פי מאפייניה. במידה שיש חריגה כמו ונדליזים, פגיעה בתשתיות ופגיעה בשוטרים - יש לנקוט באפס סובלנות. על חסימת ציר במסגרת המחאה אני מבקש פעילות מהירה עם הכוחות המתאימים. אין לגיטימציה לחסימת שערי נתב"ג בשום אופן".

 

נמל התעופה בן גוריון הרפורמה המשפטית מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד