י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אפקט משבר האקלים

השבוע נרשם היום החם ביותר בהיסטוריה

יום שני היה היום החם ביותר שתועד ברחבי העולם אי פעם. כך לפי השירות המטאורולוגי האמריקני. ברחבי העולם דווחו גלי חום קיצוניים מתחילת האביב. מומחים טוענים כי מדובר בתופעה שגוברת בעקבות משבר האקלים

השבוע נרשם היום החם ביותר בהיסטוריה
שתיית מים צילום: pixabay

השירות המטאורולוגי של ארה"ב הודיע כי יום שני האחרון, 3 ביולי, היה היום החם ביותר שתועד ברחבי העולם אי-פעם. הטמפרטורה העולמית הממוצעת עמדה על 17.01 מעלות, בעוד השיא הקודם תועד בשנת 2016 ועמד על 16.92 מעלות.

ברחבי העולם מדווחים על גלי חום קיצוניים מתחילת האביב האחרון, ומומחים נוטים להסכים כי מדובר בתופעה הגוברת בעקבות משבר האקלים שנגרם בידי האדם. אפילו באנטרקטיקה שנמצאת עכשיו בעונת החורף נרשמו טמפרטורות גבוהות באופן חריג, בעוד הפשרת הקרחונים מואצת.

ג'ני מילר, מנכ"לית ה-Global Climate and Health Alliance אמרה כי אנשים ברחבי העולם כבר סובלים מהשפעות האקלים הבאות לידי ביטוי בגלי חום, שריפות, זיהום אוויר, שיטפונות וסופות קיצוניות. ההתחממות הגלובלית לטענתה מחריפה את התפשטותן של מחלות זיהומיות ואת תופעת ההגירה העולמית.

ארגון הבריאות העולמי הכריז גם הוא השבוע על גלי חום קיצוניים ומזהיר מפני הסלמה במשבר האקלים. מומחה נוסף הביע חוסר תקווה ואמר שלראייתו מדובר בשיא אחד מיני רבים שעתידים להיקבע בתחום האקלים ברחבי העולם.

ההתחממות הגלובלית אקלים עומס חום כבד מעלות חום השירות המטאורולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד