י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בקשה מיוחדת

כך עיריית ראשל"צ פועלת לצמצם נסיעה ברכב

בראשון לציון רוצים להפחית נסיעות במכוניות: כך עולה מתוכנה של בקשה לקבלת מידע שפרסמה השבוע העירייה

כך עיריית ראשל"צ פועלת לצמצם נסיעה ברכב
שירותי עירייה עד הבית צילום: עריית ראשון לציון

לתשומת לב תושבי ראשון לציון: עיריית ראשון לציון רוצה שתיסעו פחות במכונית, כך עולה מתוכנה של בקשה לקבלת מידע (או RFI, ראשי תיבות של REQUEST FOR INFORMATION) שפרסמה השבוע עיריית ראשון לציון. הבקשה לקבלת מידע של עיריית ראשון לציון היא חריגה ומעניינת בגלל שמדובר בעיריה שיוצאת בריש גלי בבקשות לאתר תוכנית שפשוט תגרום לתושבים לצמצם נסועה, לנסוע פחות.

לפי המסמכים שעיריית ראשון לציון מפרסמת, העיר מתמודדת עם מצב בו תהליך הפיתוח של העיר יביא אותה תוך כמה שנים למצב בו היא תהיה העיר השלישית בגודלה בישראל והיא חייבת להבטיח את איכות החיים של תושביה. זה גם אומר לוודא שהם יבלו פחות זמן בפקק גם במהלך העבודות הנרחבות לפיתוחה והגדלתה של העיר.

לפי הפרסום של העיריה: "העיר מונה כ- 280 אלף תושבים וצפויה לאכלס עד כ- 420,000 אלף תושבים עד לשנת ,2030 אז תהפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל.  העירייה נמצאת בתהליך תיאום מתמשך מול החברות המתכננות פרויקטים בעיר, אולם התיאום מתבצע על רקע חוסר ודאות באשר למועד תקצוב וביצוע חלק מהפרויקטים. העיריה מבקשת לפעול לקידום מהיר של נושאים אלה שהם קריטיים לאכלוס התקין של השכונות החדשות, לאיכות החיים של תושבי העיר ולקידום עירוניות בת – קיימא. תקופת המימוש של הפרויקטים הצפויים להתבצע בעיר צפויה להימשך עד לשנת .2040 במהלך תקופת העבודות צפויים שינויים רבים בהסדרי התנועה, אשר יחריפו את גודש התנועה הקיים כבר היום בעיר ויתבטאו בין היתר בסגירת רחובות לתנועה מוטורית, בצמצום נתיבים ובמעקפים שיביאו לעומסי תנועה וכן בשינוי בתפעול תנועת התח"צ".

בין היתר מציינת עיריית ראשון לציון במסמכים שבמרכז העיר הוותיק יהיה בעתיד קושי להתנייד עם רכב, שהאוכלוסייה חייבת לפתח מודעות לנושא האופניים והתחבורה הציבורית ושהתושבים יצטרכו לשנות את הרגלי ההתניידות שלהם, כלומר ללמוד לוותר על המכונית.

הגופים המעוניינים יצטרכו לתת לעיריה פתרונות שישכנעו את תושבי ראשון לציון לצמצם את הנסיעות ברכב באמצעות כמה דרכים: טכנולוגיות ורעיונות לצמצום הנסועה, שימוש בקורקינטים שיתופיים, אופניים ותחבורה ציבורית וכל אמצעי אחר שהמציע מכיר.

נסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד