כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מחפשים חיים טובים?

זו המדינה השלווה בעולם; ישראל התדרדרה

מדד המדינה השלווה בעולם השנתי מדרג את ישראל במקום רחוק מאוד, התדרדרות של 8 מקומות מהשנה שעברה. במקום הראשון נמצאת - איסלנד. המכון האוסטרלי שפרסם את הדוח מסביר מדוע ישראל התדרדרה וזה בדיוק מהסיבה שאתם חושבים

זו המדינה השלווה בעולם; ישראל התדרדרה
איסלנד צילום: unsplash

המכון לכלכלה ושלום האוסטרלי דירג את רמת השליליות והשלום במדינות העולם, וקבע כי איסלנד היא המדינה ה"שלווה" בתבל. ממצאי הדוח התבססו על מדדים משלושה תחומים עיקריים: סכסוכים פנימיים ובין-לאומיים, ביטחון ובטיחות חברתית ומיליטריזציה - שעל פיהם נקבע מדד השלווה הגלובלי המכונה Global Peace Index.

הדוח מציג מגמה כללית לפיה העולם הפך לפחות בטוח בשנה החולפת, בין היתר על רקע השפעתה המתמשכת של מגפת הקורונה, והמלחמה באוקראינה שמשפיעה על ביטחונן של מדינות רבות. באופן לא מפתיע, שבע מתוך עשר המדינות השלוות ביותר הינן מדינות אירופיות, כאשר איסלנד שומרת על התואר הנכסף ברציפות משנת 2008 - והיא גם מדורגת כמדינה השלישית במדד האושר העולמי אחרי פינלנד ודנמרק.

הזוהר הצפוני באיסלנד. צילום: אנספלש.

אחרי איסלנד ניצבות ברביעייה הראשונה דנמרק, אירלנד וניו זילנד. אוסטריה הגיעה למקום החמישי. סינגפור, אחת משתי הנציגות האסייתיות ברשימה, ניצבת במקום השישי. פורטוגל וסלובניה תופסו את המקום השביעי והשמיני. יפן תשיעית, ושווייץ חותמת את הרשימה.

אז היכן מדורגת ישראל אתם בטח סקרנים לדעת? רחוק מאוד - במקום ה-143, לאחר שבדוח הקודם שפורסם בשנה שעברה דורגה ישראל במקום ה-135. ומה הגורם? לפי המכון לכלכלה ושלום האוסטרלי, היציבות הפוליטית בישראל הוא אחד הגורמים שהובילו להידרדרות של ישראל בשמונה מקומות משנת 2022.

ישראל אגב צוינה בדוח המכון כאחת מארבע המדינות בהן תועדה השנה ההידרדרות המשמעותית ביותר בתחום זה - לצד אל-סלבדור, מלאווי ובורקינה פאסו. הדוח ציין כי חוסר היציבות הפוליטית בישראל הוא הגבוה שתועד מאז שנת 2008.

עוד מנופיה הקסומים של איסלנד. צילום: אנספלש.

יצוין עוד כי הדירוג של ישראל בדוח לא עושה לה כבוד גם בשכונה המקומית. על פי הנתונים, ישראל דורגה במקום ה-15 במזרח התיכון - אחרי שכנתה מצפון לבנון, ואפילו מתחת לרשות הפלסטינית שממוקמת במקום ה-134, מקום אחד יותר מהמקום בו ניצבה ישראל בשנה שעברה. מתחת לישראל אפשר למצוא את איראן וצפון קוריאה - שמדורגת רק 5 מקומות נמוך יותר. בנוסף, צוין כי מדד השלווה בישראל הוא הנמוך ביותר מאז 2010, כאשר הגורמים העיקריים המשפיעים על הנתון הזה הם עימותים פנימיים ואירועי טרור.

שלווה ישראל איסלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד