כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
תוכנית חשאית

תכנון מפתיע: חיבור יבשתי של איחוד האמירויות דרך סעודיה וירדן, לנמלי ישראל

ישראל וארה"ב מקדמות תוכנית לחיבור יבשתי של איחוד האמירויות, דרך סעודיה וירדן, לנמלי ישראל. בוושינגטון תומכים ביוזמה המדינית, שתביא להעברת סחורות תוך חיסכון משמעותי לכל האזור. בשלב השני הכביש יאפשר תנועת תיירים

תכנון מפתיע: חיבור יבשתי של איחוד האמירויות דרך סעודיה וירדן, לנמלי ישראל
שרב צילום: pixsby

ישראל וארה"ב מקדמות תוכנית סודית לחיבור כביש יבשתי רציף בין איחוד האמירויות, סעודיה, ירדן וישראל, מהמפרץ היישר לנמלי הים של ישראל, לצורך ייצוא סחורות מהמזרח לאירופה דרך ישראל, ולאחר מכן גם תנועה של תיירים, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח החיבור היבשתי יאפשר למשאיות להעביר סחורות תוך קיצור משמעותי של עלויות ההובלה וקיצור ההזמן להעברת מטענים. מדובר בקיצור הזמן ממספר שבועות ליומיים-שלושה וחיסכון של עד 20% בעלויות השילוח. כיום משאיות שיוצאות מאיחוד האמירויות מגיעות לנמל חיפה דרך גשר אלנבי אך צריכות לעבור הליכים בירוקרטיים כולל החלפת נהג, לוחיות והמתנה ממושכת. גם שליחת סחורות באוניות דרך תעלת סואץ ומשם לנמלי אירופה, גם יקר מאוד.

עוד דווח, כי הרעיון הוא לאפשר הגעה של משאית אחת ונהג אחד מדובאי לנמל חיפה, בלי להחליף נהגים ומשאיות במעברים בין המדינות. משרד החוץ הציג את התוכנית בפני השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין. לדברי בכירים בישראל, האמריקנים התלהבו מהתוכנית והחלו לקדם אותה מול המדינות המעורבות.

בשלב מאוחר ישמש הכביש לצורכי תיירות ונסיעות. הפרויקט יקדם חיבור בין ישראל למדינות האזור בתחומי התחבורה, התשתיות והמידע.

כביש איחוד האמירויות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד