ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
סמוך לעיר הבירה

סודן: עשרות הרוגים במתקפה אווירית

ההתקפה באומדורמן הייתה אחת הקטלניות ביותר מאז פרצו קרבות בין צבא סודאן לקבוצה חמושה RSF ב-15 באפריל | סודאן ללא ממשלה מתפקדת מאז ספטמבר 2021

סודן: עשרות הרוגים במתקפה אווירית
לחימה ברחובות סודן צילום: באדיבות המצלם

בהתקפה אווירית על עיר בסודאן נהרגו לפחות 22 בני אדם, באחת ההתקפות הקטלניות ביותר עד כה במהלך הלחימה שנמשכה שבועות ארוכים בין צבא סודאן לכוח צבאי. התקיפה התרחשה בשבת באזור מגורים של אומדורמן, העיר השכנה לבירה חרטום, לפי הודעת משרד הבריאות. בתקיפה נפצעו מספר בני אדם.

התקיפה האווירית הייתה אחת העימותים הקטלניים ביותר באזורים עירוניים בבירה ובמקומות אחרים בין הצבא לכוחות התמיכה המהירים. בחודש שעבר, בהתקפה אווירית נהרגו לפחות 17 בני אדם, בהם חמישה ילדים, בחרטום.

הכוחות התמיכה המהירים שאמרו שהמתקפה הרגה 31 אזרחים, האשימו את הצבא בתקיפת אזורי מגורים באומדורמן, שם התחוללו קרבות בין הפלגים הלוחמים. על פי הדיווחים, הצבא ניסה לנתק קו אספקה ​​מכריע.

כוחות התמיכה המהירים "מגנים בתוקף את התקיפות האוויריות המכוונות שבוצעו על ידי מיליציית הטרור הקיצונית בראשות ראש הצבא עבד אל-פתאח אל-בורהאן", נאמר בהצהרה של הארגון. "המתקפה הנתעבת הזו, שתוזמנה על ידי הכוחות המזוינים של סודאן בתמיכת שרידים מהמשטר הקודם הביאה לאובדן טרגי של יותר מ-31 חיים ולפציעות רבות של אזרחים", הוסיפו.

שני תושבי אומדורמן אמרו שקשה לקבוע מי היה אחראי לפיגוע. לדבריהם, מטוסי הצבא תקפו שוב ושוב את חיילי כוחות התמיכה המהירים באזור, והכוח החצי-צבאי השתמש ברחפנים ובנשק נ"מ נגד הצבא.

 

סודן התקפה טבח אכזרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד