ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
תביעה מהכלא

הבעלים לשעבר של בנק סיליקון ואלי תובע 1.9 מיליארד דולר

תאגיד ביטוח פיקדונות הפדרלי הואשם בתביעה בהפרת חוק פשיטת רגל בארה"ב | הבנק קרס עם נכסים ופיקדונות של 209 מיליארד דולר ו-175.4 מיליארד דולר

הבעלים לשעבר של בנק סיליקון ואלי תובע 1.9 מיליארד דולר
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבעלים לשעבר של בנק סיליקון ואלי (SVB) פושט הרגל, תבעה רגולטור פיננסי בארצות הברית במטרה לגבות למעלה מ-1.9 מיליארד דולר. בתביעה, הבעלים לשעבר אמר כי תאגיד ביטוח פיקדונות ארה"ב הפדרלי הפר את חוק פשיטת הרגל בארה"ב בכך שהחזיק 1.93 מיליארד דולר במזומן לאחר שהשתלט על זרוע הבנקאות של הקבוצה מוקדם יותר השנה.

הכישלון של התאגיד ביטוח פיקדונות ארה"ב הפדרלי בהחזרת הכספים לבנק "מנע את יכולתו להתארגן מחדש" ו"גרם נזק לחייב על בסיס מתמשך", אמרה הקבוצה בתביעה שהוגשה בניו יורק ביום ראשון, לפי הפייננשל טיימס.

תאגיד ביטוח פיקדונות ארה"ב הפדרלי לא הגיב מיד לבקשה להגיב.

התאגיד ביטוח פיקדונות ארה"ב הפדרלי תפס את נכסיו של בנק עמק הסיליקון במרץ, מה שסימן את קריסת הבנק הגדולה ביותר מאז 'וושינגטון מוטואל' בשיא המשבר הפיננסי של 2008.

בזמן ההשתלטות עליו היה הבנק ה-16 בגודלו בארה"ב עם נכסים ופיקדונות של 209 מיליארד דולר ו-175.4 מיליארד דולר, בהתאמה, לפי התאגיד ביטוח פיקדונות ארה"ב הפדרלי.

הבנק ששרת בעיקר את תעשיית הטכנולוגיה, קרס לאחר שהמפקידים החלו למשוך את פיקדונותיהם בבהלה בעקבות ההודעה המפתיעה של הבנק כי יבקש 2.25 מיליארד דולר כדי לחזק את המאזן שלו. הכישלון של הבנק בזמנו עורר דאגות לגבי הבריאות הכללית של מגזר הבנקאות האמריקאי, אם כי הנשורת בסופו של דבר לא התרחבה מעבר לקריסת כמה בנקים בינוניים אחרים.

בנק קריסה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד