כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
גאה במהלך

תרם כליה והותקף על ידי השמאל הקיצוני: "משפריץ רעל"

זהבה גלאון תקפה את החלטת העיתונאי והסופר ופעיל הר בית ארנון סגל, שהחליט לתרום כליה רק ליהודי ועוררה סערה. גלאון כתבה כי "זו גלוריפיקציה של עליונות יהודית. זה נורא בעיני" 

תרם כליה והותקף על ידי השמאל הקיצוני: "משפריץ רעל"
ארנון סגל בבית החולים צילום: באדיבות המצלם

 יושבת ראש מפלגת 'מרצ' לשעבר זהבה גלאון תקפה את העיתונאי, הסופר ופעיל הר הבית ארנון סגל שתרם כליה והתנה את התרומה בכך שתלך רק ליהודי. "גם שתי כליות לא מספיקות כדי לנקות את הרעל שזורם לו בגוף אז מה זה כבר משנה", כתבה גלאון בטוויטר. סגל הגיב: "‏בואי נסכם שכל אחד יתרום את הכליה שלו למי שהוא רוצה".

סגל כתב עוד בטוויטר: "בשעה טובה זכיתי אתמול להצטרף לרשימה ההולכת ומתארכת של החבר'ה הטובים - תורמי הכליה מארגון מתנת חיים, ותודה לצוות המסור בבית החולים בילינסון על העבודה המעולה". 

לאחר שדבריה עוררו סערה, גלאון הוסיפה בציוץ: "למען הסר ספק, תרומת כליה היא צעד אצילי בגלל לקיחת הסיכון, הכאבים, המעקב הרפואי שהתורמים יידרשו לו לשארית חייהם. וכל זה ללא תגמול חיצוני. אך להתנות את התרומה רק לנתרם יהודי זה משפריץ רעל, זו גלוריפיקציה של עליונות יהודית. וזה נורא בעיני".

המרכז הלאומי להשתלות הבהיר בעקבות דברי ארנון סגל, כי "מבחינתנו, הצלת חיים היא ערך עליון ללא קשר לדתו, מינו או לכל מאפיין אחר של התורם או הנתרם. אנו מנהלים את מערך תרומות האיברים וחלוקת האיברים בישראל באופן מקצועי ובהתאם לרשימות ההמתנה. כאשר מדובר בתורמים חיים, עומדת לתורם זכותו לבחור את הנתרם".

מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, ד"ר תמר אשכנזי, הוסיפה: "מאגר ההצלבות שלנו מוכיח את עצמו שוב ושוב ומעניק הזדמנות לבני משפחה שלא נמצאה ביניהם התאמה, למצוא זוגות תואמים ולבצע את ההשתלות. לאחרונה התבצעה בהצלחה הצלבה בין זוג מדובאי לזוג ישראלי שאושפז בהדסה, והשבוע תתבצע הצלבה בינלאומית נוספת, מול צ'כיה ואוסטריה".

העיתונאי אבישי גרינצייג מתאגיד השידור כתב: "אדם מסכן את חייו ובריאותו ותורם איבר מאיבריו כדי להציל אחד או אחת מבני עמו שהוא כלל לא מכיר. אין מעשה אצילי והירואי מזה. הביקורת המשתלחת והדוחה הזו של גלאון (שכנראה תרמה בעצמה כבר 3 כליות) היא גם צביעות וגם מלמדת על עולם ערכים מעוות לחלוטין"

ארנון סגל (43), תושב ירושלים, אב לשמונה, התמודד בבחירות האחרונות במסגרת הציונות הדתית והגיע למקום התשיעי. "כבר מזמן רציתי לתרום כליה", סיפר ל-Ynet לפני הניתוח. "לפני כמה שנים מילאתי טפסים, אבל איכשהו התעכבתי. בשנה האחרונה ראיתי מודעה על אב שזקוק לתרומת כליה, אז החלטתי לעשות מעשה והתחלתי בתהליך".

ממשרד הבריאות נמסר כי "הערך העליון במערכת הבריאות הוא ערך החיים. אנו רואים חשיבות בהצלת חיים ללא הבדל דת, גזע, מגדר או כל הבדל אחר. בישראל תורמים יהודים לערבים וערבים ליהודים, ללא תלות בדת, אלא על בסיס הצורך להציל חיי אדם. כל אדם הנכנס למערכת הבריאות משיל מעליו את הזהות החברתית, הדתית או השבטית שלו והוא רק אדם - מטופל או מטפל.

כל חלקי החברה הישראלית נמצאים יחד ברגעי האמת של כולנו בחיים, ברגעים בהם הדברים היקרים לנו ביותר – הבריאות שלנו ושל הקרובים לנו, מתערערים ונמצאים במבחן. תרומות איברים דרך המרכז הלאומי להשתלות נעשות דרך מנגנון הקצאה לאומי בהתאם לרשימת ההמתנה כאשר המנגנון מבוסס על פרמטרים מקצועיים רפואיים והכל נעשה באופן שוויוני, ללא כל אבחנה של דת, גזע ומין, ולא ניתן להתנות או לבקש את זהות התורם.

בתרומה מן החי, כאשר החיבור וההקצאה בין התורם לנתרם לא נעשים על ידי המרכז להשתלות, לתורם הזכות להחליט למי הוא מעונין לתרום ואת זהות התורם (לבן משפחתו, מכרו, שכנו וכו').

התורם והנתרם עוברים ועדת הערכה של המרכז הלאומי להשתלות, שמטרתה לבדוק את הכשירות הבריאותית והנפשית של התורם והנתרם ולבדוק שהתרומה הינה אלטרואיסטית לחלוטין, אך אל הוועדה מגיע התורם לאחר שבחר את הנתרם שהוא מעוניין לתרום לו ולמרכז אין יכולות להתערב בשיקול הדעת וברצון התורם".

ארנון סגל זהבה גלאון השתלת כליה תורם כליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד