ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024

Bard • גוגל מציגה בינה מלאכותית מתחרה לצ'אט GPT

ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שירותי הבינה המלאכותית גם לקהל הישראלי, ונציגה הרשמי מבטיח ל'כאן חדשות': "היכולת האנושית תועצם על ידי הטכנולוגיה - ולא תוחלף על ידה" • כל הפיצ'רים החדשים לגרסה של גוגל ל-צ'אט GPT

Bard • גוגל מציגה בינה מלאכותית מתחרה לצ'אט GPT
אילוסטרציה צילום: unsplash

כארבעה חודשים לאחר ששוחרר לאוויר העולם, צ'טבוט הבינה המלאכותית של גוגל - "בארד" (Bard), מרחיב את פעילותו גם לדוברי העברית. השירות של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית מתיימר להכיל את כל הידע האנושי, ועושה זאת עם יכולת עיבוד של מיקרוצ'יפים שמהירים פי 100 אלף ממנו. אז מה באמת מצפה לנו? כדי לקבל את כל התשובות שוחח כתבנו דב גיל-הר עם ג'ק קראווצ'יק, הנציג האנושי של התופעה הכי לא אנושית שמתרחשת בימים אלה - הבינה המלאכותית.

"הכלים שהיו לרשותנו במשך שנים רבות נגעו ליכולת למצוא מידע על דברים שקיימים מתוך מאגר גדול באינטרנט, ולצמצם אותו כדי למצוא את התשובה הנכונה. זה מה שהפך את החיפוש לכלי קסם במשך הרבה שנים", הסביר קראווצ'יק. "בארד היא למעשה המרחב החדש שאנחנו יוצרים, ועדיין עובדים על שפה ייחודית עבורו. היא לא מצמצמת את העולם, אלא מרחיבה את האפשרויות של מה ניתן לעשות עם המידע. הרעיון הוא ליצור אפשרויות חדשות, ולעזור להעצים את המחשב הכי גדול ומתוחכם בעולם – המוח האנושי".

"הדבר שאנחנו מכוונים אליו בפיתוח הטכנולוגי הזה הוא הכלי שיאפשר לנו לחקור את היצירתיות והדמיון. הוא אמור לספק לכולנו יכולת גדולה יותר לשנות את המציאות, ואנחנו חייבים להאמין שזה יחשוף אתנו להזדמנויות חדשות שלא היו קודם", אמר קראוויצ'יק, והפיג את החשש הגדול שמא הטכנולוגיה הזו תוביל לאיבוד פרנסה של אנשים רבים בעולם. "אפשר להסתכל לאחור ל-1980, כשמפעילי טלפונים היה מקצוע נפוץ בעולם. בזמן הזה לא הייתה עבודה כמו מנהל רשת חברתית, לא היו עבודות של מנתחי מסד נתונים ומערכות. עבודות חדשות בהחלט נוצרו עם הזמן, ועבודות קיימות שינו את צורתן".

על החשש שבארד תשלול מהאנושות את היצירתיות והיכולת לחשוב באופן עצמאי ענה: "לא יכולתי לחשוב על דבר מנוגד יותר. היכולת האנושית לתמרן בתוך הלא מובן דרך יצירתיות מועצמת דרך הטכנולוגיה הזו - ולא מוחלפת על ידה. המערכת לא עושה את העבודה בשבילנו, אלא יוצרת אפשרויות חדשות".

בארד הושק כניסוי תחילה רק בארצות הברית ובבריטניה, ולאחר מכן ביפן ובדרום קוריאה. ההכרזה הגדולה של היום נוגעת לכל אירופה - לראשונה "בארד" נפתחת בכל מדינות האיחוד האירופי ושווייץ, ובהרבה מאוד שפות שונות. בישראל בארד אמנם כבר קיים, אך עד כה היה זמין רק באנגלית.

תמיכה בעברית ויכולת לכתוב קודים: הפיצ'רים החדשים של בארד

אחד החידושים הבולטים עבורנו, הישראלים, בגרסה החדשה של ה"בארד" הוא הרחבתה ליותר מ-40 שפות נוספות - ביניהן עברית, ערבית, סינית, גרמנית וספרדית. כמו כן, החל מהיום השירות יהיה זמין ביותר מקומות, כולל בברזיל ובכל רחבי אירופה.

תשובות קוליות: החל מהיום בארד מאפשרת להקשיב לתשובות שהיא מספקת. "זה פיצ'ר שיכול להיות שימושי במיוחד למשתמשים שירצו לשמוע איך מבטאים נכון מילה מסוימת או לבדוק איך נשמע שיר או תסריט כשמקריאים אותו", אמרו בגוגל. "אופן ההפעלה הוא פשוט: מקלידים הנחיה ואז לוחצים על סמל הסאונד כדי לשמוע את התשובה של בארד. האפשרות הזאת כבר זמינה ביותר מ-40 שפות, כולל עברית".

אפשרות לשנות את התשובות של בארד: עכשיו אפשר לשנות את הטון והסגנון שבו Bard עונה לכם. יש חמש אפשרויות שונות: 'פשוט', 'ארוך', 'קצר', 'מקצועי' או 'לא רשמי'. "נניח שביקשתם מבארד לכתוב לכם מודעה למכירה של כורסת וינטאג' וקיבלתם תשובה, ואתם רוצים שהוא יקצר אותה, אתם יכולים פשוט לבחור את האפשרות המתאימה מתוך התפריט הנפתח הזה", אמרו בגוגל וציינו: "כרגע הפיצ'ר הזה זמין רק באנגלית, אבל בקרוב נשיק אותו בעוד שפות".

ארגון שיחות בסדר מסוים ואפשרות לחזור אליהן ולשנות אותן: רוצים להשתמש שוב בהנחיות שכבר נתתם לבארד? "כדי שיהיה יותר נוח, הוספנו אפשרויות להצמיד את השיחות עם התוכנה לצד הדף ולשנות את השם שלהן", אמרו בגוגל. "מעכשיו כשתתחילו שיחה, תראו בסרגל הצד אפשרויות לשמור, לשנות את שמה או לחזור לשיחה קודמת. לדוגמה, נניח שביקשתם מבארד לעזור לכם לחשוב על קריטריונים להשוואה בין סוגים שונים של ספורט שאפשר לעשות בחוץ בקיץ וקיבלתם תשובה. מעכשיו תוכלו לחזור לשיחה הזאת מתי שתרצו כדי לקרוא את הטיפים שקיבלתם בה. הפיצ'ר הזה כבר זמין ביותר מ-40 שפות".

נוספה פלטפורמה שאפשר לייצא אליה קוד: הרבה משתמשים רוצים להיעזר בבארד כדי לכתוב קוד, אחד החידושים הוא שגוגל הוסיפה לו פיצ'ר חדש שיאפשר לייצא קוד שנכתב ב-Python מבארד ל-Replit, ולא רק ל-Google Colab כמו שהיה עד עכשיו. הפיצ'ר הזה כבר זמין ביותר מ-40 שפות.

שיתוף תשובות עם חברים: מעכשיו קל יותר לשתף חלק משיחה עם בארד או את כולה עם אנשים אחרים. אם תרצו לשתף מישהו ברעיונות או להראות לו משהו שיצרתם בבארד, תוכלו פשוט לשלוח קישור לשיתוף. הפיצ'ר הזה כבר זמין ביותר מ-40 שפות, כולל בעברית.

הוספת תמונות להנחיות: בהרבה מקרים תמונות מפעילות את הדמיון שלנו. "הודענו שאנחנו מתכננים לשלב בבארד את היכולות של Google Lens ועכשיו זה קורה", הסבירו בחברה. "רוצים לקבל עוד מידע על תמונה? צריכים השראה לכתיבת טקסט שיוצג לצד תמונה? למשל פתק תודה על מתנה שקיבלתם? עכשיו אתם יכולים לצרף תמונות להנחיות שאתם נותנים לבארד, והיא תנתח אותן ותעזור. כרגע הפיצ'ר הזה זמין רק באנגלית, אבל בקרוב נשיק אותו בעוד שפות".

אפשרות לבחור כמה זמן בארד תשמור את הדאטה שלכם בחשבון גוגל: גוגל שומרת כברירת מחדל את הפעילות שלכם בבארד למשך 18 חודשים אבל אתם יכולים לשנות את ההגבלה לשלושה חודשים או 36 חודשים אם אתם מעדיפים. אפשר גם לבטל את זה לגמרי או למחוק את כל הדאטה שלם ב-g.co/bard/myactivity. המשתמשים יכולים לבקש להסיר תוכן בהתאם למדיניות שלנו או לחוקים הרלוונטיים ולייצא את המידע שלהם. אפשר למצוא את הפרטים המלאים בפורטל הפרטיות של בארד.

Bard גוגל Google ChatGPT

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד