ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
אחרי מגמה של עלייה

סקר מנדטים בתום שבוע סוער: התחזקות הליכוד מתמתנת

על פי סקר מנדטים חדש שפורסם, המגמה של השבועות האחרונים של התחזקות הליכוד מול ירידת המחנה הממלכתי – מתמתנת. עוד עולה מהסקר כי למעלה ממחצית מהציבור סבורים שהמחאה גורמת להיחלשות צה”ל ובכך מסכנת את מדינת ישראל

סקר מנדטים בתום שבוע סוער: התחזקות הליכוד מתמתנת
מצביע בקלפי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר חדש שמתפרסם הבוקר (שישי) ב"מעריב" מעלה כי המגמה של השבועות האחרונים כל התחזקות הליכוד מול ירידת המחנה הממלכתי – מתמתנת.  עם זאת, מצב הגושים נשאר כמעט ללא שינוי – 66 לאופוזיציה (כולל חד"ש־תע"ל ורע"ם) מול 54 לקואליציה.

מהסקר עולה כי הליכוד נחלשת בסקר הנוכחי במנדט לעומת השבוע הקודם, אבל המפלגה עדיין שומרת על ההובלה עם 28 מנדטים, לעומת 26 למחנה הממלכתי. יש עתיד, יורדת בשני מנדטים ל־18, לאחר התחזקות בשבוע שעבר.

בתשובה על השאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: הליכוד – 28 מנדטים, המחנה הממלכתי - 26, יש עתיד – 18, ש"ס – 9, יהדות התורה – 7, חד"ש־תע"ל – 6, ישראל ביתנו – 6, הציונות הדתית – 5, רע"ם – 5, עוצמה יהודית – 5, מרצ – 5 . העבודה עם 1.8% בלבד ובל”ד – 1.9%, ממשיכות להיות מתחת לאחוז החסימה.

מהסקר עולה בנוסף כי למעלה ממחצית מהציבור סבורים שהמחאה גורמת להיחלשות צה”ל ובכך מסכנת את מדינת ישראל.

בתשובה על השאלה: האם אתה מסכים או לא מסכים עם הטענה שהמחאה מחלישה את צה”ל ובכך מסכנת את מדינת ישראל? התשובות היו: מסכים – 53%, לא מסכים – 39% ולא יודע – 8%.

בנוסף, על פי התפלגות ההצבעה של המשיבים עולה כי 67% מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה סבורים שהמחאה מחלישה את צה”ל, לעומת 29% שהשיבו שאינם מסכימים ו־4% נוספים שהשיבו: לא יודע.

לעומת זאת, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה – 38% מסכימים עם הטענה שהמחאה מחלישה את צה”ל, 57% השיבו שאינם מסכימים ו־5% נוספים השיבו: לא יודע.

בסקר האינטרנטי, שנערך אתמול, השתתפו 516 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%

סקר מנדטים הרפורמה המשפטית הליכוד צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד