כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

סמוך לקיבוץ געתון: אוח עיטי חולץ מגדר תיל • צפו

בשעות הבוקר המוקדמות התקבל דיווח ברשות הטבע והגנים על עוף דורס מסוג אוח עיטי שנתפס בגדר תיל סמוך לקיבוץ געתון, כאשר מעליו חגים עורבים, פקח שהגיע למקום חילץ אותו לאחר זמן ממושך • צפו

סמוך לקיבוץ געתון: אוח עיטי חולץ מגדר תיל • צפו
האוח שנתקע על גדר התיל צילום: מתן צימרמן, רט''ג

אישה שיצאה להליכה בשעות הבוקר המוקדמות סמוך לקיבוץ געתון שמעה צרחות, כשניגשה לראות במה מדובר ראתה אוח מסובך בגדר תיל כשמעליו חגים עורבים היא הזעיקה את רבש"צ הקיבוץ מתן צימרמן שפנה מיידית לחיבולנס של רשות הטבע והגנים ששלח למקום את עופר יעקב, פקח אזורי של רשות הטבע והגנים.

חילוץ האוח מגזר התיל - עופר יעקב, רט\
חילוץ האוח מגזר התיל - עופר יעקב, רט''ג

עופר יעקב, פקח אזורי של רשות הטבע והגנים: "בעזרתו של מתן, רבש"צ הקיבוץ הגעתי לנקודה בה נתפס האוח בגדר התיל ונראה שהוא היה תקוע שם משעות לילה. האוח היה לחוץ מאוד ולקח כשעה להצליח להתקרב אליו מבלי לגרום לו לנזק נוסף, ולשחרר אותו מהתיל. לקחתי את אוח איתי, הוא קיבל מזון ושתיה וכעת מועבר לבית החולים לחיות בר בספארי להמשך טיפול. מודעות של אזרחים הנתקלים בחיות פצועות או במצוקה ומדווחים לנו היא מצילת חיים עבור חיות הבר ואנו מודים לכל אזרח ואזרחית המסייעים לנו ומעדכנים אותנו במידת הצורך."

האוח העיטי הוא מין אוח שתפוצתו העיקרית היא באירופה ובאסיה והוא דורס הלילה הגדול ביותר בישראל. כמו מרבית העופות הדורסים הגורמים המאיימים על אוכלוסייתו הם התחשמלויות, הרעלות, ציד וחמיסת קינים, הרס ושינוי בתי הגידול.

מזונו של האוח מגוון ואינו בוחל כמעט בשום טרף. בין היתר הוא צד ארנבים, צבים, עופות קטנים וקיפודים.

עוף דורס קיבוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד