י"ג סיון התשפ"ד
19.06.2024
פוטר כי אמר את האמת

גנרל בכיר שהודח מצבא רוסיה תוקף: "הרג המוני של חיילים רוסים"

הגנרל מאשים את הממונים עליו שהדיחו אותו משום שבחר שלא לשקר ולהציג את הבעיות כפי שהן. את ההקלטה פרסם לא אחר מאשר חבר בכיר בפרלמנט הרוסי, בצעד שנחשב למתריס נגד הנהגת הצבא הרוסי

גנרל בכיר שהודח מצבא רוסיה תוקף: "הרג המוני של חיילים רוסים"
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

צבא רוסיה הצליח לדכא את המרד של יבגני פריגוז'ין, ולעצור את כל מי ששיתפו עמו פעולה, אבל המחאה שהשמיע פריגוז'ין על התנהלות לקויה של הנהגת המערכת הבטחונית, ממשיכה להישמע מפי גורמים נוספים.

הפעם מדובר בגנרל הבכיר איוואן פופוב, עד לפני ימים אחדים מפקד הארמיה ה־58 של צבא רוסיה, שאנשיו ממלאים את שוחות והביצורים במחוז זפוריז'יה ונאבקים מול הנסיונות האוקראינים לדחוק אותם אחורה ולהחזיר את האדמות האוקראיניות לשליטה אוקראינית.

פופוב הודח מתפקידו בעיצומה של הלחימה, בצעד שנחשב לחריג לנוכח העובדה שהוא קצין גנרל מוערך ברוסיה, ונחשב לאחד מאנשי הצבא הטובים שלה. מיד עם הדחתו של פופוב החלו להתפרסם שמועות שונות, ולפיהן הוא הודח משום שמתח ביקורת על הממונים עליו. אתמול קיבלו השמועות הללו אישוש. בהקלטה של פופוב שבה הוא פונה בעצם ללוחמים ששירתו תחתיו ושכעת משרתים תחת מי שהחליף אותו בתפקיד, מסביר פופוב את מה שאירע, ומאשר את השמועות האמורות.

ההקלטה פורסמה על ידי חבר פרלמנט רוסי, המחוקק אנדריי גורוליוב שבעצמו היה גנרל בכיר בצבא רוסיה ונחשב לתומך גדול במלחמה נגד אוקראינה. העובדה שחבר פרלמנט מפרסם ברבים את דבריו של גנרל המותח ביקורת על הנהגת הצבא, מלמדת על כך שלביקורת של פריגוז'ין נגד הנהגת הצבא היתה השפעה של ממש על חלקים נרחבים בציבור וגם בהנהגה הרוסית.

בדבריו לחיילים אומר פופוב שהוא הרגיש שהוא נדרש לבחור בין שתי אופציות: לשקר למפקדים הממונים עליו ולומר להם שהכל בסדר ומתנהל כשורה, או להציף את הבעיות ולדרוש פתרונות. לדבריו, הוא לא יכול היה לעשות שקר בנפשו ולהפקיר את חייליו למותם, ולכן נאלץ לומר את האמת.

"בתגובה הם התארגנו יחד, ובתוך יום אחד הם סידרו פקודה של שר ההגנה סרגיי שויגו שהחליט להדיח אותי. הצבא האוקראיני לא הצליח לפרוץ את הביצורים שלנו, הוא לא הצליח לשבור את רוחנו, אבל אז באה ההנהגה של הצבא הרוסי, תקעה לנו סכין בגב וכרתה את הראש של הארמיה ה־58 על ידי ההדחה שלי", הוא מאשים.

לדבריו, הטענות שהציף בפני המפקדים היו שהוא לא מקבל מספיק כלי ארטילריה כדי להגן על אנשיו, אין מספיק אנשי איסוף, החלוקה של התחמושת גרועה, אין לו כלים כדי לזהות בצורה מדויקת את מקורות הירי הארטילרי של האוקראינים, ואין לאנשיו את היכולת להגיב בירי מהיר אל מקורות הירי הללו, לפני שהאוקראינים יתקפלו ויחליפו מיקום.

"כל הבעיות הללו גרמו וממשיכות לגרום להרג המוני של חיילים רוסים", אמר, "זה מצב בלתי נסבל, דרשתי בתוקף שיציידו אותנו עם הציוד הנדרש כדי שלא תהיה פגיעה המונית שכזאת בחיילים שלנו, אבל הדרישה הזאת הובילה להדחתי".

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה הדחה ירי ארטילרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד