י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אנחנו במצב חירום"

איך תיפתח שנת הלימודים? מחסור חמור בסייעות

הכנסת דנה בנושא בוער במיוחד - התמודדות הממשלה והשלטון המקומי עם המחסור בסייעות בגני הילדים. "אנחנו עדים לכוח אדם לא מיומן, לצד נטישת המקצוע. זה קורה בין היתר בשל ריבוי ילדים בגנים, וכן שעות עבודה מרובות - 42 שעות שבועיות". כך נציגת המעו"ף

איך תיפתח שנת הלימודים? מחסור חמור בסייעות
אילוסטרציה צילום: unsplash

"אנחנו במצב חירום", "החינוך במשבר כאוטי" – אלו הקריאות שנשמעו בדיון בכנסת שעסק בנושא התמודדות הממשלה והשלטון המקומי עם המחסור בסייעות בגני הילדים.

הסייעת מזל מסה דיברה בדיון ואמרה: "אני סייעת שהרימה ידיים אחרי 18 שנה כי לא יכולתי לסבול יותר. עבדתי בגן עם ילדים שמתמודדים עם בעיות רגשיות מאד קשות. ילדי תקשורת צריכים סייעות ממוקצעות. חייל משוחרר ובת שירות יעמדו בזה? הם היו במסיבה ערב קודם ולא בא להם לבוא לעבוד".

נציג משרד האוצר, גלעד ווירגין דיבר בדיון ואמר: "ההסכם שנחתם עד כה הוא הסכם ביניים ושולמה פעימה ראשונה. בשאיפה שעוד חודש נחתום על ההסכם הגדול שיכלול הכל. ההסכם מקדם את השכר ב-25% בממוצע. שימור שכר הוא סעיף טכני - אם השכר שולם כדין, אף סייעת לא אמורה לראות שימור שכר ולא להיפגע בשכרה. עלות ההסכם – מיליארד ושלוש מאות חמישים ₪ תוספת לשנה. "

לדברי נציגת השלטון המקומי, מיכל מנקס: "אנחנו במצב חירום. בימים אלה אנחנו בעיצומו של מו"מ על תנאי הסייעות, כשהשם הנכון הוא תומכות חינוך והוראה. כשעושים מו"מ, עושים אותו על 100% משרה. האדם הסביר עובד 100% משרה. לפי ההסכם החדש הקידום השכרי יהיה בידי הסייעת. היא תקבל אקרדיטציה לתואר ראשון בתחום ההוראה. לא יהיה יותר גמול א' ו-ב'. אנחנו לא מחייבים קורס הכשרה בסיסי, אבל סייעת שתעשה כזה, תוכל להמשיך להתפתח מקצועי בקורסים נוספים."

שירלי לוי מהמעו"ף (עובדי מנהל, משק ופקידים) אמרה בדיון: "אנחנו עדים לכוח אדם לא מיומן, לצד נטישת המקצוע. זה קורה בין היתר בשל ריבוי ילדים בגנים, וכן שעות עבודה מרובות- 42 שעות שבועיות. בהסכם החדש שכר הסייעות עלה משמעותית ל-7,200 וכולו נכלל לפנסיה. למעלה מ-50% מהבעיה, השכר כן פותר. אני יכולה להעיד על מה שקורה באשדוד - רק מהשמועה על תוספת השכר הצפויה, הוגשו באחרונה למעלה מ-120 בקשות עבודה מצד סייעות, כשקודם הוגשו רק 10 בקשות."

סייעת נוספת שהגיעה לדיון העידה: "5,976 ₪ - זה מה שאני מקבלת, כשאני עובדת בנוסף גם בצהרון."

סגן ראש עיריית אור יהודה, אלירן אליה הצביע על המצוקה בעיר ואמר: "באור יהודה התקינה היא 462 מקומות, אבל ברישום האחרון נרשמו 1077 ילדים. העירייה בנתה מעון ואי אפשר לפתוח אותו כי אין כוח אדם. זה אומר 700 אימהות שלא יכולות ללכת לעבודה."

מנכ"לית פורום מסגרות החינוך לגיל הרך, דנית ברביבאי הציעה: "הגדרת תפקיד הסייעת כפרופסיה – זה הכי מתבקש. גם הקטנת התפוסה והגדלת התקינה."

סייעות סייעת מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד