י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
תיק 4000

תיק 4000: העיתונאי ינון מגל על דוכן העדות- התובעת בקשה חקירה נגדית בגלל סתירות ונדחתה

הבוקר ניצב על דוכן העדות ינון מגל, העורך הראשי באתר 'וואלה' בתקופת תיק 4000 | מגל: ""רוב הבקשות של המנכ"ל היו בקשות טיפשיות שקשורות לשרה ויאיר"

תיק 4000: העיתונאי ינון מגל על דוכן העדות- התובעת בקשה חקירה נגדית בגלל סתירות ונדחתה
ינון מגל בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

תיק 4000: בשעה זו (שלישי) עולה על דוכן העדים העיתונאי ינון מגל, עורכו הראשי לשעבר של אתר וואלה, בזמנים בהם עלה החשש כי האתר שימש ככלי לקידום בני הזוג נתניהו. בעדות, צפוי מגל להתייחס לבקשותיו של מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, לגבי אופן הסיקור של בני הזוג נתניהו באתר. 

בהמשך העדות ביקשה עו"ד תירוש לחקור בחקירה נגדית, בשל הטענה כי הציג בעדותו "סתירה ברורה" נוספת, לעומת חקירתו במשטרהכך דווח ב'וואלה'. הבקשה מגיעה לאחר שמגל העיד על כתבה שעסקה ברכישת נרות ע"י משפחת נתניהו בסכום של 6,000 שח ומגל טען בחקירה במשטרה כי הוא התנגד לכך שהכתבה תרד מהאוויר.

תירוש: "מוצג בפניך בחקירה במשטרה שמר ישועה ציין בפני שאול אלוביץ' שזה לא ילך ושהוא הוא על סף פיצוץ, מה קרה שם שסירבת ביחס לכתבה של הנרות?"

מגל: " אני לא זוכר, אבל אני רואה את הכתבה. זה חלק מהאג'נדה של ערוצי התעמולה, הייתי עורך של האתר. 6,000 שקל על הנרות זה זניח, כתבה זניחה. הכל תודעת אנטי-נתניהו, הכל מחפשים בנרות תרתי משמע. אני הייתי מצד אחד מפקד של לוחמים, צריך לתת להם גיבוי ולא להפקיר אותם לאינטרסים חיצוניים ומול בעל בית שלא מבסוט, שחושב שכל העיתונאים שלו חושבים באותו קו והוא לא רוצה מזה. אני מסתכל על האייטם הזה - זה אייטם מגעיל."

תירוש הקריאה את תשובתו של מגל במשטרה והשיבה: כל הנאום הזה לא רלוונטי לתשובה שאתה נתת במשטרה, בזמן הרבה יותר קרוב לחקירה, שברור שסירבת להוריד את הידיעה, שאין סיבה להוריד אותה. היום אתה מספר לנו נאום חוצב להבות על כך שהכתבה זניחה ושאתה היית בסה"כ עם החיילים שלך מאחור.

תירוש: יש כאן סתירה חזיתית על איך שהוא התייחס בזמן אמת לכתבה ואיך שהוא אמר את הדברים במשטרה. העד היום מציג עמדה שונה מעמדתו בזמן אמת, גם בחקירה וגם כשהוא התבקש להסיר את הכתבה. העד אמר: "אין סיבה להוריד את הכתבה, ברור שסירבתי" זאת סתירה ברורה על פניה שמצטרפת לסתירות הקודמות שגם בעניין כך שמגל אמר שהאתר היה מאוזן ואובייקטיבי ולא שונא ביבי. אני מבקשת לומר שיש כאן סתירה חזיתית ואני מבקשת שוב לאפשר לי לחקור אותו נגדית מהנקודה הזאת.

מגל: זה לא מה שאמרתי.

תירוש: "בית המשפט יאפשר לך לדבר. אני מבקשת לומר שיש כאן סתירה חזיתית בנקודה הזאת ואני מבקשת שוב לאשר לי לחקור אותו נגדית. אני מבקשת לצרף לזה את הטיעון שלנו על טעם אחר. הצטברו כאן גם די הרבה טעמים. גם בגישה העוינת של העד, גם בגישה למשפט, גם בקשרים שלו לנאשם, לזה שהוא מימן את הגנתו"

התובעת עו"ד תירוש: "סיפרת שהתנגדת מאוד לאילן ישועה. כמה למיטב ידיעתך, ממה שאתה יודע, היו מקרים שהוא עקף אותך ועבר לאנשים מתחתיך?"

ינון מגל: די הרבה. "באיזשהו שלב הוא די התייאש ממני והוא התחיל לעבוד מול אבירם לפעמים ומול אודי הירש. אודי - כל דבר שאילן היה אומר לו לעשות הוא היה מבצע. סוג של אסקופה נדרסת. בלי עמוד שדרה עיתונאי."

התובעת עו"ד תירוש: "כמה ההתערבויות לטובת משפחת נתניהו השפיעה עליך כעורך?"

ינון מגל: "בסה"כ העבודה העיתונאית התנהלה בצורה סבירה אני חושב בתוך כל האירוע הזה".

התובעת עו"ד תירוש: ז"ה השפיע עליך"?

ינון מגל: "יצר אווירה לא טובה"

התובעת עו"ד תירוש: "מר מגל - יש לך בעיות זיכרון?,

ינון מגל: ,יש לי ערפילית זיכרון"

התובעת עו"ד תירוש: ,מה זה אומר?"

ינון מגל: ,הזיכרון שלי לפעמים זז, חברים שלי יודעים את זה. זה לאו דווקא קשור לענייני משפט,.

בתחילת עדותו, סיפר העיתונאי על ההתנהלות בוואלה בתקופתו כעורך הראשי. לפי העדות, המנכ"ל אילן ישועה היה מתערב בתכני האתר כל העת. "הייתה כל הזמן התערבות, שמתי קלסר עם הודעות מאילן ישועה, הצצתי והפסקתי כי זה עורר גועל" אמר מגל.

בהמשך, סיפר ינון מגל על הודעות שקיבל ממנכ"ל האתר. "אל תכתוב על ערוץ 10 כי אני נפגש איתם, תוריד את התמונה של שרה, אל תדבר על פואד, גדעון סער צלצל שלא תעלה אייטם על גאולה, יאיר לפיד צלצל להיכנס לסלבס. זה היה מקום שהתנהל בצורה מאד לא רצינית מבחינה עיתונאית. לא מבחינתי, מבחינת אילן ישועה".

בנוסף, העיתונאי הפתיע וטען שבזמנו כעורך, האתר היה דווקא עוין לראש הממשלה נתניהו, וההוראות שקיבל מהמנכ"ל, אילן ישועה, נועדו "לאזן את ההטיה הזו. "רוב הבקשות היו בקשות טיפשיות שקשורות לשרה ויאיר" אמר מגל.

בשל דבריו, התובעת, עו"ד תירוש, מבקשת לחקור את עורך וואלה לשעבר בחקירה נגדית בגלל "סתירה חזיתית" בעדות: "כפי שקרה בעבר, לא זקוקה להכרזות (כעד עוין), אבל נבקש לחקור בחקירה נגדית. אבקש לראות בדברים אלה סתירה חזיתית. העד אומר היום שהאתר היה מלא שנאה לנתניהו ואילו בהודעה במשטרה הוא אומר שהאתר היה אובייקטיבי. אני אבקש לציין שזאת סתירה ואני מבקשת לאפשר לי לחקור את העד בחקירה נגדית כדי שבית המשפט יוכל לקבל את מלוא התמונה".

 

 

ינון מגל תיק 4000 וואלה אתר וואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד