כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"יוטלו סנקציות"

משרד האוצר: רופאים שישבתו מחר - לא יקבלו שכר

משרד האוצר פנה לבתי החולים ולקופות החולים והודיע להם שרופאים שישבתו מחר לא יקבלו שכר מלא | גם ארגון הרופאים המתמחים 'מרשם' הודיע כי הוא מחזק את ההחלטה על השביתה 

משרד האוצר: רופאים שישבתו מחר - לא יקבלו שכר
מחאה בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

משרד האוצר פנה לכלל בתי החולים וקופות החולים והודיע להם כי הרופאים שבכוונתם לנקוט בצעדי מחאה כנגד חקיקת עילת הסבירות ולשבות מחר (רביעי) - לא יקבלו שכר מלא על אותן שעות.

מוקדם יותר היום, יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו, יצא במתקפה על הסתדרות הרופאים והצהיר כי בכוונתו להביא לכך שיוטלו סנקציות על רופאים שישבתו. זאת לאחר שההסתדרות הרפואית החליטה היום על שביתה במערכת הבריאות מחר ולמשך מספר שעות הרופאים יעבדו במתכונת חירום. בנוסף, הרופאים החליטו עוד על שביתה בכל השירותים הלא דחופים.

החלטה זו באה לאחר שיותר מ-2000 רופאים פנו בדרישה להסתדרות הרפואית להכריז על "שביתה כללית במערכת הרפואה עד לגניזה מוחלטת של ההפיכה". במכתב ששלחו ליו"ר ההסתדרות, פרופ' חגי ציון, לקראת ישיבה של מזכירות ההסתדרות, כתבו הרופאים: "צופים בתדהמה ובסלידה עמוקה בשתיקת הכבשים של הארגון בשעה שהארץ משנה את פניה. כמה ימי סבל כעת עדיפים על עידנים של רפואת עולם שלישי כמקובל במשטרים לא דמוקרטיים".

בנוסף, גם ארגון הרופאים המתמחים 'מרשם' הודיע כי הוא מחזק את ההחלטה של ההסתדרות הרפואית לנקוט בצעדים ארגוניים ובין היתר שביתה בת שעתיים מחר במסגרתה יעבדו כל ביה"ח במתכונת חירום.

"אנחנו תומכים ומגבים את כל הרופאות והרופאים המתמחים, חברות וחברי ארגון מרשם שישבתו מחר. ובהזדמנות זאת אנו קוראים לכל מי שייתקל באיומים או סנקציות בעקבות כך לפנות אלינו בהקדם ואנו נסייע לכל אחד ואחת. לא ניתן שיהלכו אימים עלינו ועל זכותנו כעובדים ואזרחים לחופש ביטוי וחופש מחאה" נכתב בהודעה.

איתן ראדה מרשם מחאה משרד האוצר רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד