כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מיליון ניסאן בדחיפות למוסכים

ריקול ענק: מעל מיליון רכבי ניסאן עלולים להאיץ ללא שליטה

רכבים מתוצרת ניסאן היפנית יזומנו לריקול ברחבי העולם. בחלק מן הדגמים האלה קיים גם צינור כלשהו בתא המנוע שעליו מותקן כיסוי הגנה, אך כיסוי ההגנה עלול להביא לשחיקה של הצינור

ריקול ענק: מעל מיליון רכבי ניסאן עלולים להאיץ ללא שליטה
ניסאן NOTE - שווקה גם בישראל צילום: ניסאו

1.38 מיליון רכבים מתוצרת ניסאן היפנית יזומנו לריקול ברחבי העולם, כך מדווחים כלי תקשורת בארצות הברית.

הדגמים אשר יזומנו לריקול הם ניסאן ליף החשמלית, ניסאן נוט, אורה וניסאן סרנה. לפי הפרסומים, הסיבה לקריאת השירות שעליו תכריז ניסאן היא האצה ללא שליטה של הרכבים כאשר הנהג מוציא את הרכב ממצב בקרת שיוט.

כלומר - ברכבים אלה מותקנת מערכת בקרת שיוט, או "קרוז קונטרול" שתפקידה הוא לאפשר לרכב לשייט במהירות שקבע הנוהג ברכב. אבל דווקא כאשר המערכת הזאת מנוטרלת, הרכב עלול לפתע להאיץ. הפרסומים עדיין אינם מפרטים באילו שנים הבעיה המסוכנת התגלתה.

לצד הבעיה אשר קשורה בבקרת השיוט, בחלק מן הדגמים האלה קיים גם צינור כלשהו בתא המנוע שעליו מותקן כיסוי הגנה, אך כיסוי ההגנה עלול להביא לשחיקה של הצינור – שחיקה שבעקבותיה המנוע לא יוכל להתניע. הצינור הזה קיים בניסאן קיקס, ניסאן נוט וניסאן סרנה, אך גם במקרה הזה הפרסומים של ניסאן עדיין אינם מפרטים בדיוק את אופי הבעיה.

חלק מן הדגמים האלה של ניסאן שווקו גם בישראל, למשל ניסאן נוט ו-ניסאן ליף ולכן יש להתאזר בסבלנות ולחכות להודעה מטעם היצרנית אשר תפרט את שנות היצור ואת אופיה של התקלה.

חשוב להזכיר כי קריאת השירות מתבצעת במרכזי השירות המורשים של היבואנית ללא עלות מצד הלקוח. בנוסף, רכב שלא הגיע לביצוע קריאת שירות לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי השנתי.

 

ריקול ניסאן יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד