כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
יקר בערך פי 10

ראש הממשלה עבר השתלת קוצב לב שאינו בסל הבריאות

ראש הממשלה נתניהו עבר השתלת קוצב לב שאינו בסל הבריאות. מדובר בקוצב לב שמושתל בצנתור ללא צורך בחתך באזור עצם הבריח, כפי שנעשה בקוצב רגיל. הקוצב שהושתל בגופו של נתניהו הוא מסוג MICRA

ראש הממשלה עבר השתלת קוצב לב שאינו בסל הבריאות
נתניהו בשיבא. ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו עבר הלילה השתלת קוצב לב שאינו בסל הבריאות, מטופלים בישראל אינם זכאים לקבל אותו בשגרה. מדובר בקוצב לב ללא אלקטרודות, שמושתל בצנתור ללא צורך בחתך באזור עצם הבריח, כפי שנעשה בקוצב "רגיל", כך דווח ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, מחיר הקוצב שהושתל אצל נתניהו יקר בערך פי 10 מהקוצב הסטנדרטי שבסל, קוצב רגיל עולה כאלף דולר וזה שהושתל לנתניהו כעשרת אלפים דולר.

בתי החולים מתעדפים את השתלת הקוצב ללא אלקטרודות לחולים עם דיכוי מערכת החיסון או בעיה בכלי דם, זיהומים חוזרים ובכל אופן לא מדובר בפעולה שנעשית בשגרה.

ב'ישראל היום' דווח עוד כי השתלת קוצב מסוג זה, קוצב ללא אלקטרודות תיבחן השנה במסגרת דיוני ועדת סל התרופות. קרדיולוג מומחה (לא עובד בבית החולים שיבא) הסביר לעיתון כי "יש בזה יתרון קוסמטי, כי מדובר בפרוצדורה ללא פצע ניתוח. אבל זה קוצב שאדם אחר לא היה מקבל, אלא אם יש סיבה רפואית. בעיניי גם אין פה יתרון קליני מכיוון שאי אפשר להחליף סוללה לטכנולוגיה הזו אלא בניתוח נוסף. ומכיוון שיש צורך בהחלפת סוללה כל 10 שנים זה משהו שהייתי נותן עליו את הדעת".

שיבא תל השומר ראש הממשלה ראש הממשלה נתניהו קוצב לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד