כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
המרצים מצטרפים

האוניברסיטה העברית: סכסוך עבודה בגלל הרפורמה המשפטית

המרצים באוניברסיטה העברית הכריזו על סכסוך עבודה עקב הרפורמה המשפטית | "ההפיכה המשטרית תביא לפגיעה במעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל ותביא לפגיעה ביכולת לגייס תרומות"

האוניברסיטה העברית: סכסוך עבודה בגלל הרפורמה המשפטית
האוניברסיטה העברית צילום: Mendy Hechtman/Flash90

סגל המרצים המלמדים באוניברסיטה העברית הכריז הבוקר (ראשון) על מה שהם קוראים "סכסוך עבודה עקב ההפיכה המשטרית". הנובל אומר כי לאחר שמוכרז סכסוך עבודה, לאחר שבועיים ימים ניתן לפתוח בשביתה. לפיכך, ההכרזה תאפשר למרצים באוניברסיטה, הכוללים כ-3,000 עובדים, לשבות בעוד כשבועיים, כך פורסם ב'דה מרקר'.

הסיבה להכרזת סכסוך העבודה היא על רקע החלטת ועדת ראשי האוניברסיטאות שלא להשבית כרגע את הלימודים במחאה על ההפיכה המשטרית ולהסתפק בשביתה סמלית של נשיאי האוניברסיטאות. 

לדברי הסגל הבכיר, סכסוך העבודה הוכרז בגלל כוונת הממשלה "לקדם מהלכים שיפגעו במעמד העבודה המאורגנת וזכות ההתארגנות, בדיני העבודה ובמרקם יחסי העבודה הקיבוצים בישראל, ויביאו לפגיעה בתנאי עבודתם של העובדים בישראל בכלל ושל החברים בארגון הסגל האקדמי בפרט". עוד אמרו כי "ההפיכה השלטונית תכלול מהלכים שיפגעו בזכות השביתה ובזכויות עובדים נוספות, וכן כי ביטול עילת הסבירות תפגע בעובדים. למשל, פגיעה ביכולת העובדים להתגונן מפני החלטות השרים או מפני החלטות שלא להקצות תקציבים ולא לכנס ועדות, מפני החלטות ממשלה שיפגעו בזכות השביתה ובחופש האקדמי, בחופש הביטוי ובזכות השוויון".

 

אקדמיה סכסוך עבודה שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד