י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
הכול למען הילדים המיוחדים:

ראש העיר הובילה שולחן עגול עם ראשי מוסדות החינוך המיוחד

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך נערכת לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד וקיימה שולחן עגול, יחד עם ממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך, עם מנהלי ומנהלות מוסדות של החינוך המיוחד בעיר

ראש העיר הובילה שולחן עגול עם ראשי מוסדות החינוך המיוחד
פורום שולחן עגול צילום: באדיבות המצלם

בשולחן עגול שנערך לקראת פתיחת שנת הלימודים בעיר בית שמש אירחה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך יחד עם ממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך, את ראשי ומנהלי המוסדות לחינוך מיוחד בעיר לשיח פרודקטיבי ומעשי לקראת השנה הבאה.

במפגש השתתפו הרב יענקי סגל – מנכ"ל "עץ הדעת", הרב יהודה לוי מנכ"ל "אוהל פרידה לאה", הרב בנצי כהן מנהל תלמוד תורה, הרב רייסנר מנכ"ל "שתילים", הרב שמעון לוי – מנכ"ל "שיח סוד", הגב' אסתר ארנסטר – מנכ"לית "סולם", הגב' שושי קאופמן –מנהלת פדגוגית "שיח סוד", הגב' חוי קסטנליץ – ראש מנהל חינוך "שיח סוד", הגב' תמר גולדמן רכזת אדמיניסטרטיבית – "צוהר בלב". עוד נכחו מטעם העירייה הגב' טובי וייספיש רכזת שיבוץ במחלקה לחינוך מיוחד והגב' אסתי מזור, מנהלת המחלקה לתרבות תורנית.

בפתיחת הפגישה הציגה אסתי מזור את התפתחות העשייה של המחלקת החינוך המיוחד בשנים האחרונות. עליה משמעותית במספר ועדות זכאות ואפיון ברמה העירונית. בשנה האחרונה התקיימו בעיר 3,000 ועדות זכאות ואיפיון. נתון יוצא דופן שאין שני לו ברשויות נוספות. מגמת הצמיחה הדרמטית באה לידי ביטוי גם בגידול בתקנים החדשים. לקראת שנת הלימודים הבאה הוגשו בקשות למאה תקנים. נתון שהוא כמעט כפול מכמות התקנים שאושרו בשנה שעברה.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך עם פתיחת הקדנציה הציבה כיעד למחלקה לחינוך מיוחד והוא החזרת ילדי החינוך המיוחד ללמוד בעיר. בשנה האחרונה הוחזרו כ-150 ילדים מיוחדים ללמד בעיר. זהו נתון בעל השפעה עצומה על הילדים ועל המשפחות בו ילדי העיר המיוחדים לא צריכים מדי בוקר לבלות שעות רבות בדרכים.

לאחר הצגת הממצאים התקיים דיון סביב הנושאים בהם ניתן לחזק את שיתוף הפעולה עם העירייה והקהילת ההורים של הילדים המיוחדים בעיר. עוד הזכירו בפתח המפגש הרב יענקי סגל והגב' אסתר ארנסטר את המסירות של מחלקת החינוך המיוחד בעירייה ואת היות הצוות זמין לכל פנייה ולכל בקשה.

לאחר הדיון המעמיק סיכמה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך את המפגש ואמרה: "המפגש הזה מאד מרגש. אני מבקש להודות יחד עמכם, מנהלי המוסדות, לממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך, על שנים רבות של לווי עולם החינוך המיוחד. יחד עם צוות המחלקה בהובלת אסתי מזור. אנחנו נפעל במשותף בנושאים הפדגוגים וגם בנושאים התפעוליים כדי לחזק ולהעצים את הצוותים. חשוב לי שהחיבוק שכל ילד מקבל בעיר יהיה הכי טוב שאפשר. אני רואה בכם שותפים לשליחות והעיר בית שמש זכתה במוסדות ומנהלים שאף רשות בארץ לא זכתה".

שולחן עגול בית שמש עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד