כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
בחירת שופטים

יש עתיד נגד לוין: "פגיעה מקצועית במערכת המשפט"

יש עתיד הגישה עתירה נגד שר המשפטים, יריב לוין וממשלת ישראל בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים | "מדובר גם בהחלטה שהינה בלתי סבירה באופן קיצוני"

יש עתיד נגד לוין: "פגיעה מקצועית במערכת המשפט"
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

יש עתיד הגישה היום (שלישי) עתירה בבקשה למתן צו על תנאי ובקשה לקיים דיון דחוף בעתירה נגד שר המשפטים, יריב לוין, וממשלת ישראל בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

על פי העתירה, שהוגשה לבג"ץ, "ההחלטה לא לכנס את הוועדה מנוגדת לדין ומהווה ניסיון לשתק את הרשות השופטת. מדובר גם בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, אך גורלה של עילת הסבירות מצוי בידי הממשלה אז מיקדנו את הטיעונים בחוסר סמכות", נכתב בעתירה. 

במפלגה הוסיפו כי "מדובר גם בהחלטה שהינה בלתי סבירה באופן קיצוני. אולם, הואיל ומדובר במקרה מובהק של חוסר סמכות, והואיל ובעת הזו גורלה של עילת הסבירות - אבן יסוד במשפט המנהלי הישראלי - מצוי אף הוא בידי הממשלה אחרי שהעבירו אתמול באופן דורסני וחד צדדי את ביטול עילת הסבירות, מצאנו לנכון למקד טיעוננו בטענות בנוגע לחוסר סמכות".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "לא יתכן שראש הממשלה לא מסוגל להשתלט על שר המשפטים שלו ולהודיע לו לכנס את הוועדה למינוי שופטים. זו פגיעה ממשית באזרחי ישראל, זו פגיעה מקצועית במערכת המשפט ופגיעה בערכי הדמוקרטיה. זו פגיעה ממשית באזרחים, פגיעה מקצועית במערכת המשפט ופגיעה בדמוקרטיה".

יש עתיד בגץ ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד