כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
בצל החשש מירידה המונית

"תנו צ'אנס" • המפגש הבהול של בכירי מערכת הבריאות

בצל החשש מירידה המונית של מאות ואלפי רופאים מהארץ, התקיים מפגש מקוון של בכירי מערכת הבריאות ובהשתתפות כ-220 רופאים. מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב: "אנחנו מחויבים אליכם וליכולת להבטיח את היכולת שלכם להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות" | מנכ"ל שיבא: "מבקש מכם דבר אחד, תנו צ'אנס"

"תנו צ'אנס" • המפגש הבהול של בכירי מערכת הבריאות
משה בר סימן טוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפגש חירום התקיים אתמול (רביעי) באמצעות הזום זאת עקב החשש מעזיבה המונית לחו"ל של רופאים ורופאות לנוכח הרפורמה המשפטית. את המפגש, יזמו בארגון ScienceAbroad שפועל להשבת מדענים ארצה - בעקבות הקמתה של קבוצת הוואטסאפ 'רופאים לרילוקיישן'. כ-220 משתתפים הגיעו לכינוס המקוון.

מנכ"ל משרד הבריאות בעצמו, משה בר סימן טוב, התייצב והבהיר ששיתף בסוגיה גם את שר הבריאות משה ארבל: "דיברתי בבוקר עם שר הבריאות ועדכנתי אותו בפגישה שלנו. אני מניח שיהיו מפגשים איתו בהמשך בפורומים כאלה ואחרים. אנחנו מחויבים אליכם וליכולת להבטיח את היכולת שלכם להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות". הוא הוסיף: "המערכת תשמור על האתוס המקצועי שלה ועל קבלת ההחלטות המקצועית".

ההקלטות מדיון הרילוקיישן של הרופאים - מתוך כאן 11

מנהלת ביה"ח שניידר, ד"ר אפרת ברון הרלב, אמרה בדיון: "לכל אחד מאיתנו יש לו את הרגע הזה שהוא אומר רגע אני באמת רוצה להיות פה ולמה אני פה. האם אני פה רק בגלל ארבעת הבנים שלי או שאני פה בגלל עצמי. והגעתי למסקנה שאני פה בגלל לעצמי ואני רוצה למנות את הסיבות לחששות של כולנו. במערכת שבה אנחנו עובדים היא היחידה בישראל - שבה המובן מאליו הוא שכולנו ביחד".

אותם בכירים יודעים עד כמה בקלות יכולים אותם רופאים למצוא הכנסה טובה וקלה יותר, במדינות אחרות. פרופ' יוסי מקורי, דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב אמר בדיון: "אני מזדהה עם הכאב שלכם - לא משוכנע שלא הייתי עושה את אותו צעד או מוחה בצורה כלשהי שהיתה נראית לי לנכון לאור המצוקה שאנחנו כולנו מרגישים בה. לנו כהורים זה מאוד קשה לדעת שאתם אורזים את החלום שלנו האם זה מצב שהיינו רוצים לראות בשנים לאחר מכן?".

הרופאים החוששים ששוקלים לעשות רילוקיישן הוזמנו להשמיע את קולם, רק בצ'אט הצדדי. שם ניתן היה לראות חלק מהתגובות. אחד מהם כתב: "רילוקיישן זה דבר קשה ביותר, וברור לכולנו על מה אנחנו מוותרים. בין היתר מנתקים את ילדינו מהורינו. זו החלטה קשה ביותר. ואם עדיין אלפי רופאים שוקלים לעשות את זה - כנראה שכולנו מבינים שזה הסוף".

המשנה למנכל ביה"ח שיבא, פרופ' ארנון אפק, נכח גם הוא בכינוס הווירטואלי וספק התחנן: "מבקש מכם דבר אחד, תנו צ'אנס. אני בכל ליבי מאמין שנמצא את הדרך לחיות יחד. כל אחד יוותר על משהו. כל הצדדים חייבים לוותר על משהו ולמצוא את שביל הזהב. כולנו חייבים להיות חלק מההגעה לשביל הזה ולא אלה שמרימים ידיים ועוזבים אותו".

משרד הבריאות מערכת הבריאות ירידה מהארץ רופאים משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד