כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
מבצעים פיגועים בגלל סכסוך משפחתי

חמאס והג'יהאד האסלאמי מגייסים צעירים עניים לביצוע פיגועים

גורם ביטחוני בכיר ברשות הפלסטינית אמר כי חמאס, והג'יהאד האסלאמי מגייסים צעירים שאין להם מה להפסיד. הבכיר אמר כי ארגוני הטרור משלמים לצעירים כדי לפגוע במתנחלים ובצה"ל. "מישהו שנקלע לריב עם אשתו, אחותו או אמו אז הוא רוצה להוציא את זה על מתנחל"

טרוריסטים פלסטינים רעולי פנים
טרוריסטים פלסטינים רעולי פנים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הרשות הפלסטינית ממסה לבלום את הטרור בגדה המערבית, שם חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני מגייסים צעירים עניים לביצוע פיגועים, כך חשף קצין בכיר בשירות הביטחון המסכל של הרשות בפגישה השבוע מקור בכיר בעל ידע ישיר בנושא ל"טיימס אוף ישראל".

חסן עספור, מנהל המבצעים המרכזיים בשירות הביטחון המסכל, אמר לפלסטינים בארה"ב כי הרשות הגבירה בחודשים האחרונים את מעצר לוחמי חמאס והג'יהאד האסלאמי.

במהלך חקירת אותם חשודים, לשירות הביטחון המסכל נודע כי רבים מהם הם מהשכבות העניות ביותר בחברה "אין להם אוכל" ו"אין מה לחיות עבורו", אמר עספור, כך לדברי המקור, עספור ערך לאחרונה כמה פגישות עם קהילות פלסטיניות בווירג'יניה ובשיקגו ופרסם תמונות מהמפגשים.

המקור אמר כי עספור סיפר כי החשודים שנעצרו על ידי הרשות מקבלים לעתים קרובות תשלום על ידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי כדי לבצע פיגועים נגד מתנחלים וכוחות הביטחון הישראליים. "חמאס והג'יהאד רוצים להרוס את הגדה המערבית, והם לא רוצים שהרשות תהיה בסביבה", אמר עספור, שעל שירות הביטחון המסכל שלו מוטלת בעיקר למנוע פעולות טרור.

עספור אמר כי מלבד המניעים של הכסף שהציעו ארגוני טרור, חלק מהחשודים שנעצרו על ידי הרשות אמרו לחוקריהם שבעיות בבית הובילו אותם להשתתף בעימותים בגדה המערבית.

"מישהו שנקלע לריב עם אשתו, אחותו או אמו אז הוא רוצה להוציא את זה על מתנחל", אמר.

עספור הפציר בעמיתיו האמריקאים ללחוץ על ישראל להילחם באלימות המתנחלים המשתוללת ולאשר אישורים נוספים לפלסטינים לעבוד בתוך ישראל, כך שלדור הצעיר שסובל תחת השליטה הצבאית של ישראל בגדה המערבית יהיה יותר "מרחב מחיה", אמר המקור.

 

טרור פלסטיני חמאס הג'יהאד האיסלאמי הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד