כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
גוש השמאל מכריע

סקרים חדשים: זו תמונת המנדטים אחרי העברת חוק הסבירות

סקרים חדשים שפורסמו ימים ספורים אחרי שהקואליציה העבירה את החוק לצמצום עילת הסבירות באופן סופי, מעלים כי גוש השמאל היה זוכה לרוב. המחנה הממלכתי - המפלגה הגדולה בכנסת, מה שמשליך על יתרון בולט לאופוזיציה שהייתה זוכה למספר מיוחל של 66 מנדטים

סקרים חדשים: זו תמונת המנדטים אחרי העברת חוק הסבירות
לפיד, גנץ וליברמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מספר ימים אחרי שהקואליציה חוקקה את החוק לצמצום עילת הסבירות באופן סופי, סקרי מנדטים חדשים שמתפרסמים הבוקר (שישי) מעלים כי המחנה הממלכתי זוכה לעלייה קלה.

על פי סקר 'מעריב', אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת התוצאות היו כדלהלן: המחנה הממלכתי – 30 מנדטים, הליכוד – 28 מנדטים, יש עתיד – 16 מנדטים.

ש"ס זוכה ל-9 מנדטים, יהדות התורה – 7 מנדטים, רע"ם – 6 מנדטים, עוצמה יהודית – 5 מנדטים וכך גם מרצ והציונות הדתית עם חמשה מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו אף היא עם 5 מנדטים וחד"ש־תע"ל – 4 מנדטים.

במפת הגושים לא חל שינוי לעומת השבוע שעבר - לאופוזיציה 66 מנדטים, לעומת 54 לקואליציה. גם בסקר הנוכחי העבודה (2.1%) ובל"ד (2.2%) אינן עוברות את אחוז החסימה.

בתוך כך, על פי סקר של "ישראל היום" ומכון "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ, שנערך ביומיים האחרונים, עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה ביותר, עם 28 מנדטים, ואחריה הליכוד עם 27 מנדטים, יש עתיד עם 21 מנדטים.

מפלגת ש"ס הייתה מקבלת 10 מנדטים ואחריה הציונות הדתית עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, מרצ ורע"מ עם 5 מנדטים כל אחת, חד"ש תע"ל עם 4 מנדטים וכך גם ישראל ביתנו.

העבודה לא עוברת את אחוז החסימה ומסיימת עם 3.3% ובל"ד עם 2.6%. בחלוקה לגושים - לקואליציה יש 53 מנדטים, לאופוזיציה 63 מנדטים ולחד"ש־תע"ל 4.

 

סקר מנדטים עילת הסבירות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד