כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
האם ההדחה מתקרבת?

ביידן בצרות: שותפו של בנו טען כי הנשיא היה מודע לעסקים של בנו

דבון ארצ'ר שותפו של האנטר ביידן, אישר שג'ו ביידן 'שיקר' לגבי הידע על ענייניו העסקיים של האנטר. "ג'ו ביידן היה 'המותג' שבנו מכר ברחבי העולם כדי להעשיר את משפחת ביידן", אמר

ביידן באחת הנפילות שלו
ביידן באחת הנפילות שלו צילום: צילום מסך פוקס ניוז

יו"ר ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, ג'יימס קומר, אמר שדבון ארצ'ר אישר כי הנשיא ביידן "שיקר לעם האמריקני כשאמר שאין לו ידע על העסקאות של בנו ואינו מעורב".

דבריו של קומר מגיעים לאחר שארצ'ר, שותף עסקי לשעבר וחבר ותיק של האנטר ביידן, ישב אתמול במשך שעות בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים בדיון בדלתיים סגורות.

ארצ'ר אמר שהאנטר שם את אביו, סגן הנשיא דאז של ברק אובמה, על רמקול בזמן שנפגש עם שותפים עסקיים לפחות 20 פעמים. ארצ'ר תיאר כיצד בנו של הנשיא השתמש במעמד אביו כדי למכור את "המותג".

"ג'ו ביידן היה 'המותג' שבנו מכר ברחבי העולם כדי להעשיר את משפחת ביידן", אמר קומר. "כשג'ו ביידן היה סגן נשיא ארצות הברית, הוא הצטרף לארוחות הערב של האנטר ביידן עם שותפיו העסקיים הזרים באופן אישי או באמצעות רמקול יותר מ-20 פעמים".

"כאשר הבעלים של חברת בוריסמה (האוקראינית) עמד בפני לחץ מהתובע האוקראיני שחקר את החברה בגין שחיתות, ארצ'ר העיד כי בכירי בוריסמה ביקשו מהאנטר 'להתקשר לוושינגטון' לאחר ישיבת דירקטוריון של בוריסמה בדובאי", המשיך קומר.

"מדוע ג'ו ביידן שיקר לעם האמריקני לגבי העסקאות של משפחתו ומעורבותו?" הוא שאל. "זה מעלה את השאלה מה עוד הוא מסתיר מהעם האמריקאי".

קומר אמר כי ועדת בית הנבחרים לפיקוח "תמשיך לעקוב אחר מסלול הכסף של הביידנס' ולתשאל עדים נוספים כדי לקבוע אם זרים היו מעורבים עם הביידנס', והאם הנשיא ביידן מושחת, והאם הביטחון הלאומי שלנו מאוים".

כזכור רשת פוקס ניוז פרסמה מסמכים הנוגעים למערכת יחסים "חשודה" בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובנו האנטר באוקראינה מאז 2015. נטען כי ביידן הפעיל לחץ על אוקראינה ב-2015 לפטר תובע שחקר תיק בו היה מעורב בנו, וציינו כי התובע שביידן דרש את פיטוריו חקר תיק בחברה שבה בנו עבד.

המסמכים חשפו גם כי ביידן איים לבלום מיליארד דולר סיוע לקייב ב-2015 אם התובע הכללי לא יפוטר, וחשפו את הלחץ של ביידן לאחר ביקורו המפורסם באוקראינה ב-2015.

עוד דווח, כי ביידן התרברב פעם למצלמה שהוא מוביל את מדיניות ממשל ברק אובמה כלפי אוקראינה, והוא לחץ לפיטוריו של ויקטור שוקין, התובע העליון דאז. "הסתכלתי עליהם ואמרתי 'אני עוזב בעוד שש שעות', אם היועץ המשפטי לממשלה לא יפוטר, לא תקבלו את הכסף" אמר ביידן.

עם זאת, בעלי בריתו של ביידן, וגם הנשיא עצמו, טענו כי התערבותו שגרמה לפיטוריו של שוקין אינה קשורה לבנו, אלא בגלל שחיתות. ביידן טען שוב ושוב שהוא "מעולם לא דיבר עם בנו על עסקיו בחו"ל".

 

 

 

ג'ו ביידן האנטר ביידן נשיא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד