כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
במסירות נפש

הילד התחיל לשיר באמצע הברית יחד עם המוהל

ארגון 'ברית יוסף יצחק' דואג למול ילדים שלא זכו לעבור ברית מילה. ברוסיה מל מוהל הארגון ילד, שלמרות הפחד עבר ברית, כשהוא שר שיר יהודי עממי ברוסית כדי להתעודד. המלחמה באוקראינה לא מונעת ממוהלי הארגון לבצע את המצווה הגדולה להכניס בבריתו של אברהם אבינו ילדים שלא זכו לעבור ברית מילה גם תחת הזעקות ומטחי טילים

הילד התחיל לשיר באמצע הברית יחד עם המוהל
הילד שר באמצע הברית צילום: באדיבות המצלם

כמידי שנה הקעמפ המפורסם 'גן ישראל' במוסקבה בניהולה של הקהילה היהודית "מרינה רוסצ'א" מאגד סביבו ילדים מכל רוסיה, במשך 30 שנה מתקיים הקעמפ, השנה זכו להשתתף בקעמפ 130 ילדים בניהולו של הרב יוסף משה ויסברג ובהפעלת המדריך הראשי אלימלך צבי ויסברג.

השנה אירע אירוע מרגש במיוחד בקעמפ. חמישה ילדים מהקעמפ הביעו את רצונם לפגוש את אליהו הנביא ולהיכנס תחת כנפי השכינה בבריתו של אברהם אבינו.

הילד שר בברית המילה
אחד הילדים הנימולים חשש לעבור ברית המילה, אבל התגבר על הפחד, לפני המילה המוהל התחיל לשיר איתו בהתרגשות שיר שלמד בקעמפ. שיר רוסי יהודי חסידי מפורסם "אוצ'ען סצ'אסליווי יא פאטו מושטו יא ייעוורעיי". בתרגום לעברית זה – "מאוד מאושר אני, כי אני יהודי". ובמקום פחד הוא התחיל לשיר ולשמוח, אווירת הקעמפ חדרה בנשמתו ובלבו של הילד כשסביבתו מעודדת אותו.

את הברית מילה ביצע המוהל הראשי של הארגון ברוסיה דר' שייע שפיט, מוהל מטעם ארגון 'ברית יוסף יצחק' העולמי ברוסיה, בראשות הרב רון עמית, ארגון שמבצע בריתות למבוגרים, בנוסף זכו להיכנס בבריתו של אברהם אבינו עוד ארבעה ילדים.

ונקרא שמם בישראל: ישראל, יונתן, יוסף, בני 11, זכריהו בן 9, ואריה בן 8. ההורים נראו מאוד מאושרים שבניהם נכנסו בבריתו של אברהם אבינו.

המוהל ד"ר יעקב גיסינוביץ מאוקראינה עם שליח חב"ד הרב שלמה וילהלם הרב הראשי למערב אוקראינה ורבה של ז'יטומיר

הארגון לא דילג גם על אוקראינה שנלחמת על חייה, המוהל הראשי של ארגון ברית יוסף יצחק, באוקראינה ד"ר יעקב גיסינוביץ, ביצע חמש בריתות מילה בעיר דנייפרו, ולאחר מכן הוא נסע במסירות נפש לעיר אוז'גורוד. הבריתות בדיינפרו בוצעו בסיוע הרב הראשי של דנייפרו, הרב שמואל קמנצקי.

במהלך הנסיעה שערכה 18 שעות, נשמעו הזעקות ברכבת שנסעה מדנייפרו לעיר אוז'גורוד, הנסיעה היתה תחת הפגזות בשל המלחמה באוקראינה, אך המוהל לא נרתע ובמסירות נפש ביצע את הבריתות.

מלחמת אוקראינה רוסיה ברית יוסף יצחק מוסקבה בריתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד