כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
אשריכם תלמידי חכמים

מעמד כבוד התורה וסיום מסכתות בישיבה קטנה "עיון התורה"- ביאלא ב"ב

מעמד סיום מסכתות "גיטין" קידושין" "מכות" "בבא מציעא" שנערכה ע"י תלמידי שיעור ג' בישיבה לצעירים 'עיון התורה' ביאלא ב"ב  ומסכת "בבא מציעא" שנערכו ע"י בחורי הישיבה.

מעמד כבוד התורה וסיום מסכתות בישיבה קטנה "עיון התורה"- ביאלא ב"ב
סיום בישיבת עיון התורה ביאלא ב"ב צילום: א. אייזנבאך

לא היה זה דבר של מה בכך, עוד אירוע של "סיום מסכת" גרידא. כפי שנעשה רבות בימים אלו, המעמד היה סיומה של תקופה פורייה ומבורכת. תקופה מליאת התמדה ושקידה, תקופה רצופת חזרות ומבחנים, תקופה בה עמלו בני הישיבה על תלמודם בעמל רב עדי הגיעו לתוצאות הנפלאות בידיעת המסכתות בע"פ, ואף נבחנו עליהן אצל גדולי התורה האדמו"ר מביאלא ב"ב, וכן אצל המרא דאתרא של ביתר הגר"ח וייס והגרא"ש שטיגליץ הגרח"צ שפירא והגרש"א שטרן רב מערב בני ברק אשר התפעלו מאוד לנוכח ידיעתם העמוקה ובקיאותם המופלגת של בני הישיבה. אכן, זהו "סיום מסכת" ברמה אחרת לגמרי, 'סיום מסכת' של יגיעה ושקידה, 'סיום מסכת' שנשנה כמה וכמה פעמים, 'סיום מסכת' שהבחורים יודעים אותם על בורים.

חידוש גדול התחדש בשנה הנוכחית, כאשר בראשית השנה הנהלת הישיבה נטלה על עצמה פרויקט רחב ממדים, שהבחורים יחזרו ויידעו את כל הארבע המסכתות שלמדו מיום הכנסם במפתן הישיבה במשך ג' שנות תמימות עד ליום שיזכו לברך על המוגמר בצאתם מן הקודש מכותלי הישיבה או אז יתעטרו בכתר "מארי דתלמוד".

ותודה לקל שהמשימה צלחה מעל ומעבר למשוער, כאשר בחורי שעו"ג חבר המייסדים כפי שחונכו לשאוף לגדולות ותמיד עמדו הכן מזומנים לאתגרים גדולים לקראת צמיחתם לגדולי תורה תלמידי חכמים מופלגים שינסו מתניהם לפרויקט החשוב, עדי זכו להתעטר במעמד הסיום בכתר "מארי דתלמוד".

המעמד נפתח ע"י המנהל רוחני הרה"ג ר' יצחק רכטשפר שברוב התרגשות הרחיב על השמחה הגדולה והמיוחדת בסיום הלילה הזה. כמו כן נשאו דברים רבני הישיבה ראש הישיבה הגר"נ פריזנד ואיתו עימו הגרא"ש שטיגליץ שליט"א שאף בחנו באופן אישי את הבחורים על משנת תלמודם. לפני כניסת אד"ש דיבר הרה"ג ר' חיים אלעזר לודמיר מרבני הישיבה על השילוב המיוחד שבישיבתנו הק' עיון ובקיאות כחדא מחתא, שמצד אחד הישיבה שמה לה כדגל את עיונה של תורה ומצד שני נוכחים אנו הלילה הזה בידיעות מופלגות של בחורי הישיבה.  

את המעמד פיארו הרבנים הגאונים ה"ה: מרא דאתרא דבני ברק הגאון רבי חיים יצחק איזיק לנדא שבו דיבר על גודל סיום מסכת דייקא לפני ימי 'בין הזמנים' שאז לא מתקיים סדרי הישיבה ותלמידי הישיבה יוכלו לקיים את ה"ובלכתך בדרך" ע"י שינון המסכת. וכן השתתף הגרש"א שטרן אשר העלה על נס שכבר ג' שנים בוחן את תלמידי הישיבה ויכול להעיד שהבחורים יודעים את המסכתות על בוריין והפליג בדבריו כיצד ביכולת הבחורים להצביע בע"פ באיזה דף כתוב בגמ' מימרא או הלכה פלוני

בחרדת קודש ובקשב רב נשמע המשא המרכזי ע"י האדמו"ר מביאלא ב"ב ובדבריו שיבח את תלמידי הישיבה ובפרט תלמידי שיעור ג' בבחינת 'הזורעים בדמעה ברינה יקצורו' שנכנסו לישיבה לפני ג' שנים כאפרוחים וב"ה לאחר ג' שנים גדלו והיו לאיש הן בתורה והן ביראת שמים ובירך את התלמידים שימשיכו להתעלות בתורה ובירא"ש לתפארת הוריהם ומוריהם.

ביאלא בני ברק מעמד כבוד התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד