כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
לאחר הונאה מסיבית

ארה"ב מחמירה את מגבלות הנסיעה לבעלי דרכון הונגרי

לאחר הונאה מסיבית של דרכונים הונגריים, ארה"ב מחמירה את מגבלות הנסיעה. אזרחים של מדינות אחרות בתוכנית נסיעות ללא ויזה בת 40 מדינות, זכאים לביקורים רבים במהלך תקופה של שנתיים

ארה"ב מחמירה את מגבלות הנסיעה לבעלי דרכון הונגרי
דרכון: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארצות הברית הודיעה אתמול כי היא תגביל את הגישה של הונגרים לתוכנית הוויתור ויזה שלה, על רקע החשש שאזרחים זרים השתמשו בדרכונים שהושגו במרמה כדי להיכנס למדינה.

בעלי דרכון הונגרי יוכלו להיכנס למדינה רק פעם אחת במהלך שנה אחת לאחר תהליך המיון המקוון המאפשר נסיעה ללא ויזה, כך הודיעה שגרירות ארה"ב בהונגריה. אזרחים של מדינות אחרות בתוכנית נסיעות ללא ויזה בת 40 מדינות, זכאים בדרך כלל לביקורים רבים במהלך תקופה של שנתיים ללא צורך להגיש בקשה נוספת.

"זו החלטה בתגובה לחוסר המעש של ממשלת הונגריה להגיב לדאגות ביטחוניות רציניות בהן אנו עוסקים במשך שנים רבות וממשלים רבים", אמר שגריר ארה"ב בהונגריה דיוויד פרסמן.

המהלך בא על רקע מערכת יחסים רעה בין הונגריה וארצות הברית על רקע עמדתה של הונגריה בנוגע למלחמה, ועל רקע חשש מוגבר מפני ריגול רוסי במערב.

ניצול לרעה של דרכונים הונגריים דאגה רבת שנים של ארצות הברית. מסמך של המחלקה לביטחון המולדת משנת 2018 הראה שבשלב זה, כ-700 לא-הונגרים השיגו במרמה דרכונים וניכסו לעצמם זהות מזויפת, כאשר לפחות 65 מהם נכנסו לארה"ב באמצעות תוכנית הוויתור על ויזה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

החששות מתמקדים בדרכונים שהונפקו בין 2011 ל-2020, אמר פקיד אמריקאי בכיר, שדיבר בעילום שם. בשנת 2011, ממשלת הונגריה החלה בתוכנית התאזרחות פשוטה המעניקה אזרחות ליותר ממיליון בני אדם, כאשר ראש הממשלה ויקטור אורבן הביע את רצונו לחבר את הפזורה ההונגרית.

בשנת 2020, הבקשות מצד ארה"ב לבצע בדיקות כדי לוודא שאנשים שקיבלו בעבר דרכונים הם באמת מי שהם אומרים שהם, לא מולאו, אמר הפקיד, כאשר ממשלות ארה"ב והונגריה מודעות לכך שדרכונים הושגו על ידי "אנשים שהם פושעים המהווים איום על הבטיחות".

"ישנן פרצות אבטחה חמורות מאוד הקשורות למאות אלפי דרכונים שהונפקו ללא דרישות אימות זהות מחמירות", אמר הפקיד.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב הונגריה ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד