י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
נסעו כ-5,600 ק"מ

שתו מי ים: ארבעה גברים שרדו ללא מזון בלב ים

ארבעה גברים שרדו 14 ימים על ספינה. ארבעת הגברים נסעו כ-5,600 ק"מ וחולצו על ידי המשטרה הפדרלית הברזילאית בנמל ויטוריה בדרום-מזרח ברזיל. "זו הייתה חוויה נוראית עבורי"

 שתו מי ים: ארבעה גברים שרדו ללא מזון בלב ים
האוקיינוס האטלנטי צילום: Pixabay

ביום העשירי שלהם בים, ארבעה ניגרים שחצו את האוקיינוס ​​האטלנטי בספינה נשארו ללא אוכל ושתייה. הם שרדו ארבעה ימים נוספים, לפי הדיווח שלהם על ידי שתיית מי הים, הם חולצו על ידי המשטרה הפדרלית הברזילאית בנמל ויטוריה בדרום-מזרח המדינה.

המסע המדהים על פני כ-5,600 ק"מ באוקיינוס ​​הדגיש את הסיכונים שחלק מהמהגרים מאפריקה מוכנים לקחת כדי לנסות למצוא חיים טובים יותר.

"זו הייתה חוויה נוראית עבורי", אמר תודה אופמיפו בן ה-38, אחד מארבעת הניגרים, בראיון בסאו פאולו. "על הסיפון זה לא היה קל, רעדתי, כל כך פחדתי. אבל אני כאן".

ארבעת הגברים אמרו שהם קיוו להגיע לאירופה במסע שלהם בחודש שעבר והיו המומים לגלות שהם למעשה נחתו בצד השני של האוקיינוס ​​האטלנטי, בברזיל. שניים מהגברים הוחזרו מאז לניגריה על פי בקשתם, בעוד שניים אחרים הגישו בקשה למקלט בברזיל.

"אני מתפלל שממשלת ברזיל תרחם עליי", אמר אחד מהם שכבר ניסה לברוח מניגריה באונייה פעם אחת בעבר, אך נעצר על ידי הרשויות שם.

שני הגברים אמרו שקשיים כלכליים, חוסר יציבות פוליטית ופשע לא הותירו להם ברירה אלא לנטוש את מולדתם ניגריה. למדינה המאוכלסת ביותר באפריקה יש בעיות ארוכות של אלימות ועוני, וחטיפות אנשים הן דבר שבשגרה.

אחד מהם אמר לתקשורת בברזיל כי מסעו לברזיל החל ב-27 ביוני, כאשר חבר לקח אותו לספינת משא שם קיווה להסתתר ולהגיע לאירופה. להפתעתו, הוא מצא שם כבר שלושה גברים, מחכים ליציאת הספינה. הוא אמר שהוא מבוהל. הוא מעולם לא פגש את חבריו החדשים לספינה וחשש שהם יכולים לזרוק אותו לים בכל רגע.

ברגע שהספינה זזה, ארבעת הגברים עשו כל מאמץ שלא יתגלו על ידי צוות הספינה, הם חששו שיעיפו אותם לים. "אולי אם יתפסו אותך יזרקו אותך למים", אמר. "אז לימדנו את עצמנו לעולם לא לעשות רעש". הבילוי של שבועיים במרחק יריקה מהאוקיינוס ​​האטלנטי היה מסוכן.

כדי למנוע מעצמם ליפול למים, הגברים חיברו רשת וקשרו את עצמם אליה בחבל. כשהביט למטה, הוא אמר שהוא היה יכול לראות "דגים גדולים כמו לווייתנים וכרישים". בשל התנאים הצפופים ורעש המנוע, השינה הייתה נדירה ומסוכנת. "שמחתי מאוד כשחילצו אותנו", אמר.

ניגריה ברזיל אוקיינוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד