ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
לא נעים

בלי רפורמה משפטית: סוכנות פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב

סוכנות פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב. הדירוג ירד מציון "מושלם" AAA ל-+AA. ההחלטה הלא צפויה מגיעה בשל העמקת החוב האמריקני. "הבית הלבן מתנגד נחרצות להחלטה"

בלי רפורמה משפטית: סוכנות פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב
דגלי ארצות הברית צילום: unsplash

ללא רפורמה משפטית, סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה הלילה על הורדת דירוג האשראי של ארה"ב בדרגה אחת מציון מושלם AAA ל-+AA. ההחלטה מגיעה בשל העמקת החוב האמריקני וירידה באיכות הממשל. המהלך הפתיע את המשקיעים.

בממשל האמריקני הגיבו בכעס להחלטה. שרת האוצר האמריקנית ג'נט יילן כינתה את ההחלטה "שרירותית" ואמרה בהודעה לתקשורת: "אני מתנגדת נחרצות להחלטה של פיץ', שמבוססת על מידע שאינו עדכני". דוברת הבית הלבן קרין ג'ין פירס אמרה: "הבית הלבן מתנגד נחרצות להחלטה".

בפיץ' רמזו כי הורדת הדירוג עומדת על הפרק בחודש מאי, אז הייתה ארה"ב ב"משבר חוב". הבית הלבן ביקש להעמיק את החוב האמריקני, אך שני בתי הקונגרס סירבו, והמדינה הייתה בסכנה שלא להיות מסוגלת לשלם את אגרות החוב שלה. לאחר שיתוף פעולה בין הדמוקרטים לרפובליקנים, המשבר נמנע.

ה-CNN דיווח כי בפגישה שקיימו בכירים בממשל ביידן עם אנשי הסוכנות, הוזכר אירוע הפלישה לקפיטול בסוף ממשל טראמפ, וקישרו אותה לירידה באיכות הממשל.

סוכנות הדירוג פיץ' צפויה לפרסם השבוע דוח על מצבה של ישראל. כרגע, ישראל זוכה לדירוג של A+ בחברה. משלחת מטעם סוכנות הדירוג ביקרה לאחרונה בישראל.

 

אשראי דירוג אשראי ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד