ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
הנוכחות היהודית חוקית

בג"צ דחה את כל עתירות השמאל נגד חומש

אחרי שחוק ההתנתקות בוטל לגמרי בחודש מרץ האחרון, בית המשפט העליון דחה את כל עתירות השמאל והערבים, ופסק כי ההתיישבות בחומש חוקית לחלוטין

בג"צ דחה את כל עתירות השמאל נגד חומש
בית המשפט העליון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אחרי שחוק ההתנתקות בוטל בחודש מרץ האחרון , ואלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס חתם על צו שמאפשר לישיבה בחומש להישאר, עתרו ארגוני שמאל וארגונים ערביים קיצוניים נגד ביטול חוק ההתנקות, בטענה כי המקום עליו הוקמה הישיבה יושב על קרקעות פרטיות. אך היום פסק בית המשפט העליון כי ההתיישבות בחומש חוקית.

בפסק הדין נכתב: "אנו סבורים כי העתירה מיצתה את עצמה וכי דינה להימחק, תוך שמירת זכויות. בלב העתירה ניצבה טענת העותרים, שלפיה באדמות פרטיות של פלסטינים המצויות בגדר צו התיחום הוקם בינוי בלתי חוקי על ידי מי שאינם בעלי זכויות בקרקע, כאשר עיקר הבינוי הבלתי חוקי היה של הישיבה, בעיקרו של דבר, הצו על תנאי בעתירה הוצא על רקע טענה זו".

השופטים ציינו כי הישיבה נמצאת על קרקעות מדינה, וכי ההתיישבות בחומש חוקית לאור ביטול חוק ההתנתקות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר בתגובה לדחיית עתירות הערבים וארגוני השמאל נגד ההתיישבות בחומש: "זהו יום חשוב עבור חומש ויום חשוב עבור ההתיישבות. ממשלת ישראל ביטלה את חוק ההתנתקות בצפון השומרון ומסדירה את הישיבה והאחיזה היהודית בחומש. אני מבקש להודות לשר הביטחון גלנט ולמינהלת ההתיישבות על העבודה המשותפת למען חומש ולמען ההתיישבות".

חומש התנתקות בג"ץ ארגוני שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד