כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
דרמת מכתב התמיכה

העסקנים הציגו לגדולי ישראל מידע שגוי, רבני אשדוד יצאו למאבק

מכתב התמיכה הדרמטי של רבני אשדוד במועמדתו של לסרי, אינו חלילה צעד נגד מועצת חכמי התורה, אלא מאבק בעסקנים שהעבירו מידע שגוי לגדולי ישראל. מהלך דומה התרחש בתשע"ח, עם מועצת גדולי התורה של אגו"י | והאם גובהם המסחרר של האלפים גורם לדרעי לעשות שגיאות

העסקנים הציגו לגדולי ישראל מידע שגוי, רבני אשדוד יצאו למאבק
אריה דרעי//יחיאל לסרי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היה זה אחר הצהריים של יום ראשון כ"ד אדר תשע"ח, אתר ynet יצא בכותרת מרעישה: "מועצת גדולי התורה דחתה את פשרת חוק הגיוס: המשמעות בחירות. מועצת גדולי התורה החסידית של יהדות התורה בראשות האדמו"ר מגור, דחתה אחר הצהריים את הצעת הפשרה של חוק פטור הגיוס שקידמו שרת המשפטים איילת שקד והיועמ"ש אביחי מנדלבליט מול המפלגות החרדיות. הרבנים הנחו את הח"כים החרדים להמשיך ולהתעקש על העברת החוק בשלוש קריאות לפני ההצבעה על התקציב".

"במכתב שהעביר מזכיר מועצת גדולי התורה מרדכי שטרן לח"כים החרדים נכתב: "נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב לא חל כל שינוי ועליכם לפעול לפי החלטה זו".

אך בטרם חלפו להם 24 שעות מאז פרסום הכותרת המרעישה, פורסם בעיתון 'המודיע' כי בהתאם להחלטת מועצת גדולי התורה, סיעת אגודת ישראל תתמוך בתקציב המדינה.

בין השעה בה פורסמה הידיעה באתר 'ידיעות', ועד חצות ליל בו המודיע יורד לדפוס התחוללה דרמה ענקית מאחורי הקלעים. מספר עסקנים שהיו מעורים בסוד העניינים הוכיחו לחברי מועצת גדולי התורה, אלה שנקטו בעניין בקו הניצי, כי בפני גדולי ישראל הוצגו נתונים משופצים ולא מדויקים שהובילו להחלטתם לצאת לבחירות.

בעקבות כך, התקבלה הוראה חד משמעית לפיה יש לערוך סבב נוסף בין חברי מועצת גדולי התורה, להציג בפניהם את נתוני האמת כפי שהם ללא כחל ושרק, לערוך הצבעה טלפונית והחלטת הרוב היא שתקבע. ובהתאם לנתוני האמת, החלטה שהתקבלה הייתה להצביע בעד חוק התקציב ולא להחליט על הליכה לבחירות.

הדרמה גברה כשהתברר כי מי שעורר כמה מהעסקנים לברר האם הוצגו בפני גדולי ישראל נתוני אמת, היה מרן הגאון הגדול ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל. לא ארכו הימים ומזכיר חדש התמנה למועצת גדולי התורה, הרב יעקב ולצר הי"ו.

לצעד בו נקטה מועצת גדולי התורה היו משמעויות רבות, אך מסר אחד ברור: חשוב ככל שתהיה, מקורב ככל שתהיה, בר השפעה ככל שתהיה, אין לך מנדט להציג נתונים שאינם מדויקים. זוהי חציית קו שעליה לא עוברים לסדר היום. האחריות של מועצת גדולי התורה מחייבת את אנשי אמונם להציג בפניהם נתוני אמת ורק אמת. וכל הנוהג אחרת – נתקל בצעדים לא שגרתיים.

הערב (רביעי), היו אלה גדולי הרבנים הספרדים בעיר אשדוד שנקטו בצעד דומה להחלטה ב-2018 ואותתו לכמה עסקנים כי ככל והם ינצלו את גישתם או קרבתם לחכמי מועצת חכמי התורה ויציגו בפניהם נתונים מעוותים, רבני העיר יישארו נאמנים לדעת תורה ויציגו את עמדתם.

על אף המכתב הדרמטי שפורסם הערב, חשוב להדגיש כי שום רב בעיר אשדוד אינו חולק על עמדת מועצת חכמי התורה. איש מהם אינו מבקש לחולל חלילה מחלקות בתוך סיעת ש"ס. היום, כמו אז, ש"ס כמו אגודה, העבירו מסר ברור: לחברי מועצת מציגים נתוני אמת ורק נתוני אמת.

היום כמו אז, התחוללה דרמה מאחורי הקלעים. רבים מרבני העיר הספרדים שחתמו לפני כמה חודשים במכתב למועצת חכמי התורה ובו בקשה לתמוך ביחיאל לסרי לראשות העיר, נדהמו לראות את כרוז מועצת חכמי התורה שפורסם ללא חתימתם ללא שאיש ביקש את דעתם.

במהלך היומיים האחרונים התארגנו רבני העיר הספרדים וביקשו להיוועד עם חכמי מועצת חכמי התורה, ללא פרסום, בכדי להתייעץ כיצד לנהוג לאחר שברור שבעלי אינטרסים הציגו להם נתונים מעוותים, כולל ההתייחסות להסכמי הגג באשדוד, עניין שהגיע לפתחו של בית המשפט, אך ורק כי העירייה בראשותו לסרי התעקשה להכניס סעיף בו היא חותמת על הסכמי הגג - ובלבד ש-25% מהם יוקצו לציבור החרדי. הרבנים הצטיידו במסמכים רבים, כולל רשימת ההישגים המדהימה של סיעת ש"ס בעיריית אשדוד בקדנציה האחרונה.

אלא שהגישה של רבני העיר לחברי המועצת נחסמה בכלל שכמה עסקנים טרפדו כל ניסיון להציג את נתוני האמת. הרבנים נדהמו להיווכח כי גם דעתם של אדמו"רים שהם חלק מבשר ובשרה של ש"ס, נוטרלו מכל השפעה וכמותם גם הם ביקשו עוד טרם התפרס כרוז מועצת חכמי התורה להיפגש עם ראשי ש"ס, אך נדחו ביהירות.

במהלך שאת חלקו הראשון ראינו הערב, החליטו כמה מחשובי הרבנים הספרדיים בעיר להביע את עמדתם, שבמשפט מסכם מאותת ברורות: איש מהעסקנים אינו חסין. אין לערב אינטרסים אישיים במערכת פוליטית שיש לה משמעות רבה לגבי הציבור החרדי באשדוד. ככל ויש מי שחושב שהוא יכול לעשות באשדוד, או בערים אחרות כאילו הייתה זו נחלתו הפרטית, הרי שאנחנו הרבנים נורה לכם את "הדרך".

התגובה של אותם עסקנים בעלי אינטרס למכתב רבני העיר עם מכתב שנחתם לפני חודשיים ובו תמיכה כמעט מפורשת בראש העיר יחיאל לסרי, שהרי הוא לא מועמד מטעם עצמו, אלא מועמד של מייסד מועצת חכמי התורה מרן רבינו ורועינו רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, מציגה את העסקנים באור מביך.

בפזיזותם הרבה עקרו לשיטתם את הטענה שבה השמיעו נגד עמיתיהם מאגודת ישראל על שהפרו הסכם והכריזו על תמיכה בראש העיר לסרי, בשעה שכביכול היה איתם "דיל", ואם אכן המכתב שפורסם מחודש סיון הוא אמיתי, הרי שהם מכריזים כי: יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי אינו אלא שקרן עלוב.

והרי אין מי שחלילה מעלה בדעתו כי הרב דרעי עושה תרגילים - נוסח התרגיל המסריח - לכ"ק מרנן ורבנן כ"ק האדמו"רים וחברי מועצת גדולי התורה. האם מישהו מעלה בדעתו שדרעי שיקר את כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, או את כ"ק האדמו"ר מויזניץ שליט"א?

מישהו בש"ס ייאלץ לתת תשובות ברורות. מישהו ייאלץ לשלם את המחיר. נקווה שהציבור לא יהיה זה שישלם אותו, ולא הנוער שבבין הזמנים נחשף לעסקנים שמחציפים פנים לגדולי ישראל שליט"א. לדאבון לב, עוד מצפים לנו כמה סבבים דומים. בסיומם, יהיה מבוגר אחראי גם בש"ס.

מישהו הזכיר הערב כי בשנה שעברה, בעת שיו"ר ש"ס נפש באלפים השוויצרים, הוא עשה אחת מהטעויות הפוליטיות הגדולות שלו. המהומה הערב בש"ס מתרחשת בשעה שיו"ר ש"ס נופש באלפים השוויצרים. יכול להיות שגובהם הוא זה שגורם לו לסחרחורת?

אשדוד יחיאל לסרי מועצת חכמי התורה בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד