ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
יעיד במשפט?

פנס: 'עורכי דין מטומטמים' אמרו לטראמפ את מה שהוא רצה לשמוע

סגן הנשיא לשעבר אמר כי למרבה הצער, הנשיא לשעבר טראמפ היה מוקף בקבוצה של 'עורכי דין מטומטמים'. פנס אמר שהוא לא יגיב על כתב האישום עצמו. כשנשאל אם יעיד במשפט פלילי, פנס לא שלל זאת

פנס: 'עורכי דין מטומטמים' אמרו לטראמפ את מה שהוא רצה לשמוע
מייק פנס צילום: גיל יוחנן, פלאש 90

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס הגיב בהרחבה על כתבי האישום שהוגשו נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על חלקו במהומה ב-6 בינואר, ואמר: "הלוואי שזה לא היה מגיע לכאן", אבל גם נתן גינוי חריף ביותר שלו עד כה.

"אני באמת מאמין שמי שמעמיד את עצמו על החוקה לעולם לא צריך להיות נשיא ארצות הברית", אמר פנס. "ומי שמבקש ממישהו אחר לשים את עצמו על החוקה לא צריך להיות שוב נשיא ארצות הברית".

עוד אמר: "למרבה הצער, הנשיא היה מוקף בקבוצה של עורכי דין מטומטמים. הנשיא המשיך בסופו של דבר לדרוש ממני לבחור בו על פני החוקה". פנס אמר שהוא לא יגיב על כתב האישום עצמו.

אך כשנשאל מה למד לאחר קריאת 45 העמודים של כתב האישום, על כך שטראמפ ובני בריתו גייסו שורה של אלקטורים בשבע מדינות כדי לחתום על תעודות המעידות באופן כוזב על ניצחונו של טראמפ. "לא ידעתי שום דבר על אלקטורים מזויפים במדינות. למדתי את זה לאחר מעשה", אמר פנס.

כשנשאל אם יעיד במשפט פלילי, פנס לא שלל זאת, וציין שהוא כבר היה בפגישה עם התובע המיוחד. "ובכן, העדתי תחת זימון בפני חבר מושבעים גדול. אני מישהו שמאמין בשלטון החוק, אין לי מה להסתיר".

פנס טען שטראמפ טעה כשביקש ממנו לבטל את הבחירות, אך הוא אמר שהוא לא רצה לראות כתבי אישום פליליים מכיוון שהוא מאמין ש"זה רק עוד יותר יצית את המדינה".

 

מהומות הקפיטול דונלד טראמפ מייק פנס הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד