כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
ביקר את הנורמליזציה

חמש שנות מאסר על אזרח מרוקני בגלל פוסטים נגד ישראל

חמש שנות מאסר לגבר במרוקו שביקר את המלך על נרמול היחסים עם ישראל, הגבר בן ה-48 הואשם כי "ניתן לפרש את דבריו כביקורת על המלך". סנגורו הגיש ערעור. לדבריו לא הייתה לו כל כוונה להעליב את המלך  

חמש שנות מאסר על אזרח מרוקני בגלל פוסטים נגד ישראל
ראש המל"ל צחי הנגבי במרוקו צילום: משרד החוץ של מרוקו

גבר מרוקאי נידון לחמש שנות מאסר בגין ביקורת על המלך בפייסבוק על נורמליזציה של הקשרים עם ישראל, כך אמר עורך דינו ל'גארדיאן'.

סעיד בוקיוד, בן 48, נכלא ביום שני בגין פוסטים ש'הוקיעו' את הנורמליזציה "באופן שעלול להתפרש כביקורת על המלך", אמר עורך הדין אל חסן אסוני ביום רביעי והוסיף כי ערער על העונש.

על פי חוקת המדינה, ענייני חוץ הם סמכותו של המלך, המלך מוחמד השישי. מרוקו וישראל נרמלו את היחסים בדצמבר 2020 כחלק מהסכמי אברהם. פסק הדין של בית המשפט בקזבלנקה "קשה ובלתי מובן", אמר עורך הדין.

הוא הוסיף כי חרף התנגדותו של מרשו מהקשרים עם ישראל, לא הייתה לו כל כוונה לפגוע במלך בכך. הפוסטים בפייסבוק הם מסוף 2020, כאשר בוקיוד חי ועבד בקטאר. הוא מחק את הפוסטים וסגר את חשבונו כשנודע לו שהוא עומד לדין במרוקו, אמר עורך הדין.

בוקיו הורשע על פי סעיף 267-5 לחוק העונשין המרוקני, הקובע עונש מאסר של בין שישה חודשים לשנתיים לכל מי שמערער את המלוכה. אבל ניתן להגדיל את העונש הזה לחמש שנים אם העבירה נעשית בפומבי, כולל באמצעים אלקטרוניים.

פעילי זכויות אדם אומרים שהחוק פוגע בחופש הביטוי, והניסוח שלו "אינו מפרט בדיוק מה עלול להוות התקפה" על המלוכה.

מאז הנורמליזציה של הקשרים, מרוקו וישראל הגבירו את שיתוף הפעולה בתחומים הכוללים ביטחון, מסחר ותיירות.

 

מרוקו נורמליזציה מלך מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד