י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
יש סגולה

מחריד: שוב אסונות בבין הזמנים. יש מה לעשות!

זה נראה כמו גזירת שמים שאי אפשר להימנע ממנה • מדי שנה בימים 'בין הזמנים' של חודש אב, מתמודד הציבור החרדי עם אסונות חמורים • מרן שר התורה זצ"ל קבע בכתב יד קדשו – יש סגולה!

מחריד: שוב אסונות בבין הזמנים. יש מה לעשות!
מסלול הליכה צילום: UNSPLASH

שוב עלה מות בחלונינו, שוב מכה אסון כבד בציבור החרדי. שוב נפטר ילד, בחור, אברך, נערה, או אם וילדיה. כולנו מרימים עיניים לשמים ושואלים "מה יהיה?", "מתי זה ייגמר?", "מה עושים כדי שזה לא יקרה שוב?".

האסונות האלו מרעידים את הלבבות, מכניסים הורים רבים כל כך לדאגה נוראה שאינה פוסקת עד שקולו של השופר נשמע בחלל ומבשר על תחילתו של 'זמן אלול' המיוחל.

להעברת שמות לשמירה עילאה הקליקו כאן>>>

שנה אחרי שנה זה קורה, כל שנה מחדש. פעם זה אב שהתייבש למוות לעיני ילדיו רח"ל, בחורים שטבעו למוות בטיול תמים, פעם זה מישהו שנפל מסירה במהלך שיט בכינרת, פעם זה אוטובוס שהבלמים שלו השתחררו ופשוט מתדרדר במורד רחוב כדי לקטול אם ושתי בנותיה... אסונות קשים שחוזרים על עצמם שוב ושוב ושוב.

בשנה האחרונה לחייו תיקן מרן שר התורה רשכבה"ג רבינו חיים קנייבסקי זצ"ל, סגולה מיוחדת כדי להינצל מהאסנות הללו של ימי בין הזמנים. מרן זצ"ל כתב בכתב ידו, שמי שיתרום סכום של 210 שקלים לקופת העיר, עשרה שקלים לכל יום מהימים שבין תשעה באב וראש חודש אלול, יזכה לשמירה עילאה, שמירה שמימית מיוחדת שתגן עליו מכל רע.

וכך כתב מרן זיע"א בכתב ידו הטהור באותם ימים של 'ערב בין הזמנים': "בס"ד אב תשפ"א, התורמים ר"י שקלים לקופת העיר יזכו לשמירה עילאה בימי בין הזמנים ברוחניות וגשמיות".

מאחורי המכתב הקצר שכתב מרן בקיצור נמרץ כדרכו בקודש לנוכח העובדה שהדבר היקר ביותר עבורו היה הזמן, מסתתר סיפור פשוט: מרן שר התורה זימן אליו את ראשי 'קופת העיר', והנחה אותם להקים קרן מיוחדת, 'קרן וישמרך', שתשמש במיוחד לעניין זה של הסגולה שחידש.

עשרה שקלים בכל יום לצדקה, להחזקת משפחות של תלמידי חכמים. עשרה שקלים בכל יום מ-21 ימי בין הזמנים, זאת הדרך הטובה והבטוחה ביותר לספק לילדים שלנו מטריית הגנה מיוחדת במינה, ברוחניות ובגשמיות.

מנהלי 'קופת העיר' אכן הקימו את הקרן כהוראת מרן שר התורה, ומאז מדי שנה הם מצייתים להוראה ופותחים אותה מחדש – 'קרן וישמרך' להגן על הילדים שלנו. לשמור עליהם מכל רע.

בכח מצוות הצדקה, בכוחה של ברכת הצדיק הנשגב אשר כל היוצא מפיו ייעשה, אנחנו יכולים לחלץ את עצמנו מהמצב הזה, מהדאגה הנוראה. אנחנו יכולים לישן ברוגע בלילות, ולדעת שלפחות למשפחה שלנו אנחנו לא צריכים לדאוג!

להעברת שמות לשמירה עילאה הקליקו כאן>>>

ונשמרתם בין הזמנים טרגדיה בין הזמנים קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד