כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"הפלגה מטורללת לקרחון"

הפרשן עמית סגל: "לוין ורוטמן לקחו את נתניהו לטיול מסויט. הוא לא ידע"

הפרשן הבכיר טוען בטורו השבועי כי נתניהו כלל לא ידע את פרטיה של הרפורמה במערכת המשפט שהציג לוין. "נתניהו לא נכנס לאירוע, הוא נקלע אליו. מדובר פה בהפלגה מטורללת היישר אל הקרחון" | עוד הוא כותב: "תוכנית לוין באה לעולם בלי שראש הממשלה ידע את פרטיה"

הפרשן עמית סגל: "לוין ורוטמן לקחו את נתניהו לטיול מסויט. הוא לא ידע"
נתניהו ולוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" סודק הפרשן עמית סגל את דמותו הבטוחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען כי בניגוד לעבר, הוא נגרר על ידי שותפיו. לטענת סגל, נתניהו לא ידע פרטי תכניתו של יריב לוין לרפורמה במערכת המשפט.

"כבול להסדר ניגוד עניינים הזוי, מלא מורא מהוצאה כפויה לנבצרות, העניק ראש הממשלה ללוין את משרד המשפטים כדי שיערוך רפורמה חשובה אך מוגבלת, בתקווה שיפעל בחוכמה".

הוא כותב: "על דבר אחד אסכים עם שונאיו הרבים: נתניהו 6.0 שונה מהותית מחמש הגרסאות הקודמות. אבל בדיוק ההפך מהכיוון המקובל".

לדברי הפרשן, "במקום שהם רואים תכנון אסטרטגי אני רואה מבוכה ובלבול, במקום שהם רואים הובלה אני רואה היגררות, במקום שהם רואים תוכנית אב אני רואה תסביך בן. הבן יקיר לו, יריב לוין. נתניהו לא נכנס לאירוע, הוא נקלע אליו. מדובר פה בהפלגה מטורללת היישר אל הקרחון".

לדבריו, "מאז אותו נאום נתניהו לא נכנס לאירוע, הוא נקלע אליו. לוין ורוטמן, מיומה השישי של הממשלה הם לקחו את נתניהו ואת המדינה לטיול מסויט, שמחירו עד עתה: עשרות מיליארדים לכלכלה, עשרה אחוזים פיחות לשקל, 11 מנדטים לקואליציה".

"מוזר ככל שזה יישמע" כותב סגל, "אני חותם על התיאור העובדתי הבא: תוכנית לוין באה לעולם בלי שראש הממשלה ידע את פרטיה. מי שלא מאמין, שיתקשר לבכיר השותפים, אריה דרעי, וישאל אותו מתי ואיך נודע לו עליה".

סגל תוקף את התנהלותם של לוין ונתניהו וכותב כי "בצר להם, הם מקדמים עכשיו יוזמה אווילית, חצי אפויה ולגמרי רקובה. אם תצליח, לא צפויה שום דיקטטורה. סתם מהלך נכה שבמסגרתו כל צד ימנה את הקיצוניים ביותר לשופטים, ובג"צ יהפוך לכנסת. לכל בר רעת ברור שגלנט ואדלשטיין ודלל וגמליאל ודיכטר לא ישרדו את ההפלגה הזו. ועדיין, יש סיכוי לפשרה אם ראש הממשלה ידפוק על השולחן. בהיעדר הסכמה, יועצים כמו שהיו לנתניהו פעם כבר היו מניחים על שולחנו את התראה האסטרטגית הזו: תמשיך כך – ושלטונך בסכנה".

עמית סגל ידיעות אחרונות הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד