ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
המדינה האסלאמית מתעוררת

חיילים סורים נהרגו: חשד להתקפה של 'דאעש'

23 חיילים סורים נהרגו במזרח המדינה בעקבות התקפה של אנשי דאעש על אוטובוס צבאי. בשבוע שעבר ארגון הטרור השתלט, לפי הדיווחים, על העיירה מעדאן בפרבר המזרחי של העיר א-רקה לראשונה מאז 2017

חיילים סורים נהרגו: חשד להתקפה של 'דאעש'
פעילי דאעש צילום: טלגרם ג'יאדיסטי

דאעש ממשיך במגמת ההתעוררות בסוריה: 23 חיילים סורים נהרגו במזרח המדינה בעקבות התקפה של אנשי הארגון על אוטובוס צבאי. בשבוע שעבר ארגון הטרור השתלט, לפי הדיווחים, על העיירה מעדאן בפרבר המזרחי של העיר א-רקה לראשונה מאז 2017.

23 חיילים סורים נהרגו ביום חמישי בסוריה לאחר שלוחמים מארגון המדינה האסלאמית (דאעש) תקפו את האוטובוס בו נסעו במזרח מחוז דיר אזור.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר כי בתקיפה נהרגו "23 חיילים ונפצעו יותר מ-10 אחרים", רבים אחרים נעדרים. חלק מהפצועים היו במצב אנוש, לפי מרכז המעקב שאוסף מידע מרשת רחבה של מקורות בתוך סוריה, אך את הנתונים שלו צריך לקחת בעירבון מוגבל.

דאעש הגביר לאחרונה את התקפותיו בצפון ובצפון מזרח, תוך שימוש במקומות מסתור במדבר הסורי כבסיסיו לאחר שאיבד את חלקי השטח האחרונים שבהם שלט ב-2019.

מוקדם יותר השבוע דיווח מרכז המעקב כי בהתקפה של דאעש במעוז הארגון לשעבר במחוז רקה נהרגו 10 חיילים סורים ולוחמים פרו-ממשלתיים.

משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד שולט כעת בשני שליש מהמדינה לאחר מלחמת אזרחים ארוכת שנים ששורשיה היו בהפגנות פרו-דמוקרטיות ב-2011. הסכסוך פרץ לאחר שמחאות אלו דוכאו באכזריות על ידי הממשלה, כאשר רוסיה איראן וחיזבאללה תומכים באסד, וטורקיה תמכה במורדים.

למרות המתקפות הצבאיות של הממשלה, חלקים נרחבים מהמדינה עדיין נמצאים בשליטה של ​​המורדים. המחוז הצפון-מערבי של אידליב וחלקים סמוכים למחוזות צפון חמה ומערב חלב, הם מעוזי האופוזיציה האחרונים שנותרו.

הסכסוך, שלא נראה לו פתרון מדיני, גרם למותם של יותר מ-500,000 בני אדם.

סוריה דאעש הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד