כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
לשכת נתניהו הגיבה

בישראל מודאגים מההבנות בין ארה"ב לאיראנים: "כספים לטרור"

לפי דיווחים, איראן וארה"ב הגיעו להבנות לפיהן איראן תבלום את העשרת האורניום ובתמורה יופשרו לה מיליארדים שהוקפאו בשל הסנקציות. בישראל מודאגים מהמהלך שיכניס כסף רב למדינה שעד עתה נתונה במצוקה כלכלית קשה. בהסכם נכלל גם ריסון אספקת נשק לרוסיה 

בישראל מודאגים מההבנות בין ארה"ב לאיראנים: "כספים לטרור"
מכונות הצנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן תת קרקעי צילום: Iran internationa

בעוד בישראל מפנטזים על עסקה אמריקנית-סעודית, שתביא לנורמליזציה ביחסים ושלום עם סעודיה, בימים אלה מתבצע מהלך אמריקני-איראני, שישראל ניסתה למנוע - והיא הנפגעת העיקרית ממנו. לא מדובר בהסכם, אלא בהבנות ללא הסכם חתום בין איראן לארה"ב, שנותנות לכל אחת משתי המדינות את מבוקשה מהצד השני בלי שאף אחת מהן מתחייבת בצורה רשמית ופומבית למלא אחר חלקה בעסקה, כך מדווח רון בן ישי באתר Ynet.

על פי הדיווח, מדובר על הסכם שאמור לבלום את דהירת איראן להעשרת אורניום בתמורה להקלות והטבות כלכליות שארה"ב תיתן לה כדי להקל על מצוקתה הכלכלית והפיננסית.

להסכם ההבנות הלא כתוב הזה יש גם היבטים נוספים שכוללים ריסון משלוחי הנשק האיראני לרוסיה, ריסון המערכה החתרנית שמנהלת איראן נגד שיט מכליות הנפט במפרץ הפרסי, ומניעת פגיעה באנשי צבא ואזרחים אמריקנים בעיראק ובמדינות מזרח-תיכוניות אחרות על ידי שלוחותיה של איראן, בעיקר המיליציות השיעיות בעיראק, בסוריה ותימן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווח: "עמדתה של ישראל ידועה, לפיה הסדרים שלא מפרקים את תשתיות הגרעין של איראן לא עוצרים את תוכנית הגרעין שלה ורק מעניקים לה כספים שיגיעו לגורמי טרור בחסות איראן".

איראן ארה''ב הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד