כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
תעתיק ראשון

ספר הקודש יקר הערך שקיבל נתניהו מפוטין ו"נעלם"

כשנתניהו פינה את לשכת ראש הממשלה לבנט, נעלם ממנה גם ספר תנ"ך נדיר ויקר ערך שקיבל במתנה מהנשיא פוטין. כל הניסיונות לאתרו עד עתה עלו בתוהו

ספר הקודש יקר הערך שקיבל נתניהו מפוטין ו"נעלם"
פגישת נתניהו פוטין צילום: באדיבות המצלם

במהלך החלפת הממשלה בין נתניהו לבנט, נעלם ממשרד ראש הממשלה ספר תנ"ך יקר מציאות ונדיר שהנשיא פוטין העניק לנתניהו ב-2017. מדובר בתעתיק הראשון של ספר תנ"ך עם תרגום רש"י, העיד נתניהו בעצמו, וכשקיבלו הודיע מיד שיעביר את הספר לספריה הלאומית.

אך לפי הפרסום של העיתונאי בן כספית ב'מעריב' הספר אינו נמצא בספרייה הלאומית. לפי כספית, נתניהו עצמו ביקש אישור מיוחד (אלה התקנות) לא להעביר את ספר התנ"ך, כמקובל, ל"חדר המתנות", אלא להשאיר את ספר התנ"ך הזה בלשכה כדי להציג בפני המבקרים.

הפעם האחרונה בה נראה התנ"ך הזה בחיים, הייתה כשראש הסגל ומנכ"ל משרד רה"מ יואב הורוביץ, עזב את תפקידו בטריקת דלת לפני מספר שנים. הוא העביר, באופן אישי, את הספר ליורשו בתפקיד, אשר חיון.

לפי הפרסום של כספית, כשנתניהו עזב את לשכתו לטובת בנט, נעלמו עשרות מתנות. לדבריו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה כתבה מכתבים, אך לשווא. בכירים נוספים ניסו להתערב, ונדחו. המתנות נעלמו, ובתוכם כאמור הספר יקר הערך שקיבל נתניהו מפוטין.

בנימין נתניהו ולדימיר פוטין מתנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד