כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
האמריקאים ממשיכים לשלם

ביקורת קשה בארה"ב על ההסכם עם איראן

איראן ממשיכה להעלות את המחיר עבור שחרור בני הערובה, וארה"ב ממשיכה לשלם זאת. עסקת בני הערובה בין ארה"ב-איראן מגיעה עם תג מחיר כבד במיוחד: ארה"ב מוכנה להפשיר 6 מיליארד דולר ששייכים לאיראן, עבור חמישה בני ערובה אמריקאים, ובנוסף לשחרר חמישה איראנים הכלואים בארה"ב

ביקורת קשה בארה"ב על ההסכם עם איראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

ממשל ביידן מוכן למסור 6 מיליארד דולר לאייתוללות השולטים באיראן בתמורה לחמישה אמריקאים שלקח בשבי כדי לקבל בדיוק את הסכום הזה, ובנוסף לשחרר חמישה איראנים הכלואים בארה"ב. ה'וול סטריט ג'ורנל' בביקורת על ממשל ביידן, במאמר מערכת נכתב כי "איראן ממשיכה להעלות את המחיר עבור שחרור בני הערובה, וארה"ב ממשיכה לשלם זאת".

הבית הלבן הודיע בסוף השבוע האחרון כי איראן העבירה חמישה אמריקאים למעצר בית מכלא אווין. "נמשיך לעקוב מקרוב ככל האפשר אחר מצבם. כמובן, לא ננוח עד שכולם יחזרו הביתה לארצות הברית", אמרה דוברת הבית הלבן, אדריאן ווטסון.

אלו חדשות טובות עבור האנשים שנעצרו שלא בצדק. אבל אם הם ישוחררו, המחיר המדויק יהיה גבוה. איראן תקבל גישה ל-6 מיליארד דולר מנכסיה המוקפאים בחשבון בדרום קוריאה, זה 1.2 מיליארד דולר לבן ערובה.

העיתון מציין כי "איראן תשתמש במזומן באותו אופן שבו עשתה עם הכסף שקיבלה מהסכם הגרעין אצל ברק אובמה וג'ון קרי בשנת 2015 - כדי להפיץ מהומות במזרח התיכון ומעבר לו" (דיווחים אחרים טוענים כי המיליארדים שיופשרו לאיראנים יהיו תחת מעקב קפדני של משרד האוצר האמריקאי ולא יוכלו לשמש למטרות טרור).

עוד נאמר: "חלק ממנו יעבור למימון המיליציות השיעיות באיראן שתקפו והרגו אמריקאים. חלקם כנראה ילכו לבנות עוד מל"טים וטילים שאיראן מוסרת לרוסיה כדי להשתמש בהם נגד אוקראינה. הבית הלבן שיגר לאחרונה מטוסים נוספים ו-3,000 אנשי נחתים ואנשי חיל הים למזרח התיכון כדי להרתיע מהאיראנים לתפוס ספינות מסחריות".

במאמר נכתב עוד: "מצבם של האמריקאים הכלואים הוא נורא, וההחלטה על מה לוותר בתמורה לשחרורם קשה לכל נשיא. סלחנו על חילופי שבויים. אבל לא לתת לאיראן כסף עבור בני ערובה למימון פעילותה המרושעת ועידוד שלה לקחת עוד שבויים אמריקאים".

 

 

ארה''ב בני ערובה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד